מה ההבדל בין שיווק ופרסום?

רבים לא מבינים מה ההבדל בין שיווק לפרסום. בעצם מדובר בשני דברים שונים. שיווק הוא האופן שבו אתם מגישים מוצר/שירות ללקוח והפרסום הוא חלק אחד מהשיווק

רבים לא מבינים מה ההבדל בין שיווק לפרסום. בעצם מדובר בשני דברים שונים. שיווק הוא האופן שבו אתם מגישים מוצר/שירות ללקוח והפרסום הוא חלק אחד מהשיווק

אנשים רבים לא תמיד יודעים מה ההבדל בין שיווק לפרסום. רבים גם נוטים לראות בכך חבילה אחת, בעוד למעשה ניתן להפריד בין הדברים לחלוטין. שיווק (Marketing) הוא תחום חשוב לכל עסק, עסק קטן או גדול. תחום זה כולל בתוכו תת תחומים נוספים. אחד מאותם התחומים הוא פרסום (Promotion).

מה זה שיווק?

שיווק זה בעצם מה שעושה העסק, כדי לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות (הצרכנים). כל עסק, צריך בתחילת הדרך לבנות לעצמו תוכנית שיווקית. התוכנית צריכה לתאר את הדרך האידיאלית להגיע אל הלקוחות האידיאלים לעסק. שיווק טוב, יעזור ללקוח להבין איך השירות שלך יכול לשפר את חייו בדרך כלשהי. תוכנית שיווקית כוללת בתוכה עבודה על תדמית העסק, על מתן שירות, על תמחור נכון, פרסום באמצעי התקשורת השונים, יצירת שת"פים, יחסי ציבור, התמודדות עם טיפול בתלונות, ועוד.

מה זה פרסום?

פרסום הוא אותו חלק בתוך שיווק, שמטרתו לקדם את המוצר במדיות השונות, כדי לגרום ללקוחות לרכוש את המוצר או השירות. פרסום יכול להיות על שלטי חוצות, בטלוויזיה, פרסום אונליין, ברדיו, דיוור במייל, ועוד. במסגרת הפרסום אתם מעבירים ללקוחות שלכם את המסר שלכם לגבי השירות או המוצר שאתם מספקים.

מה ההבדל בין פרסום ושיווק בעידן האינטרנט?

לא הרבה. כיום אנשי השיווק ואנשי הפרסום, נדרשים להבין בשני התחומים. שני התחומים גם הפכו לחופפים יותר ויותר עם הזמן. הצרכים של הלקוחות ושל המפרסמים השתנו, דבר שגם לשינויים גם במבנה השיווק והפרסום. כיום כל עסק קטן או גדול, רוצה ליהנות מנוכחות כמה שיותר גדולה ברחבי האינטרנט. כל עסק גם רוצה לזכות לחשיפה גדולה יותר בפני קהל היעד ולקחת חלק בפעילות הגולשים. יש הרוצים לקחת חסות על עמודים או אתרים ויש הרוצים לקחת חלק בתוכן עצמו. יש המסתפקים בבאנר באתר אחר ויש הרוצים לבנות לעסק שלהם פורטל של ממש. קיימים עסקים שירצו לפרסם תוכן שיווקי ולמתג את עצמם כאוטוריטות בתחום מסוים ויש שיעדיפו רק לפרסם את עצמם בחינם באינדקס גדול כמו פון אינדקס.

גם שיווק וגם פרסום יכולים להתנהל באותם ערוצים, לדוגמה:

  • פרסום במייל ושיווק במייל.
  • שיווק דיגיטלי ופרסום ברשת.
  • שיווק ויראלי ופרסום ויראלי.

בסופו של דבר המטרה של שיווק ופרסום היא להגיע לתוצאות באמצעות שימוש במספר כלים:

  1. קמפיינים מוצלחים.
  2. שיווק ישיר.
  3. שיווק דיגיטלי.
  4. שיווק במייל.
  5. קידום במנועי החיפוש השונים.
  6. פרסום באנרים.
  7. תוכן שיווקי.
  8. רימרקטינג.
  9. חיים ופעילות ברשתות החברתיות.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות