הטעויות של קוני הדירות

אם אתם עומדים לקנות דירה, אתם בוודאי מתמודדים עם המון התלבטויות. רוצים לקבל את העצה הכי טובה? אל תסמכו על עצמכם. על הטעות של קוני הדירות

אם אתם עומדים לקנות דירה, אתם בוודאי מתמודדים עם המון התלבטויות. רוצים לקבל את העצה הכי טובה? אל תסמכו על עצמכם ותלמדו מטעויות של אחרים

הטעויות של קוני הדירות לא טמונות בכך שהם חושבים לקנות דירות במחירים מופקעים (טוב, בעצם גם). ברוב המקרים, הן טמונות בכך שהם יותר מדי סומכים על עצמם. הם הולכים עם הרגש ועם מה שנוצץ, במקום עם הראש ומה שנכון.

רכישת דירה היא אחד המהלכים העסקיים הגדולים שכל אחד עושה בחייו (אם לא הגדול שבהם). משום מה, דווקא בתוך מהלך כל כך יקר ומורכב, רבים מנסים לחסוך ולא מתייעצים עם אנשים שמבינים עניין. המהלך הזה שחוסך להם כסף בשלב הרכישה, פעמים רבות עולה להם ביוקר בהמשך.

הטעויות של קוני הדירות

  1. דירות עם פוטנציאל – לרובנו אין עין של אדריכל וראש של קבלן. פעמים רבות אנחנו ניגשים לראות אותה למכירה ופוסלים אותה מיד, כי אנחנו מאמינים שהיא ישנה, לא בנויה טוב, יקרה מדי למראה שלה ועוד. פעמים רבות גם, בדיוק ויתרנו על יהלום, רק בגלל שלא הבינו את הפוטנציאל שטמון בדירה.

  2. מסתנוורים ממשופץ – רבים מתרשמים ממטבח חדש, פרקט עץ וחדר ארונות, אבל יתעלמו מכך שהדירה שהבנויה לא טוב, בבניין שמתוכן רע ועוד.

  3. לא בודקים את התוכניות באזור – לרכוש דירה מבלי לבדוק את התוכניות בעירייה היא טעות. יש לגשת ולהבין אם עומדים לבנות מחלף בסביבה, אם תהיה התחדשות עירונית, פינוי בינוי ועוד. כל תוכנית שכזו יכולה לשנות לכם לחלוטין את ההחלטה.

  4. מהנדס לבדיקה – זה שהדירה נראית לבנה ומשופצת, זה לא אומר שהמצב שלה טוב. חשוב להביא יוץ מתחום ההנדסה שיבדוק את היסודות ואת המצב האמיתי של הדירה.

  5. חוסכים על יועץ משכנתא – התייעצות עם יועץ משכנתא היא חובה. חשוב שתקבלו את ההצעה הטובה ביותר, מהבנק הנכון ושתוכלו לעמוד בה. חשוב שהמימון יחושב על ידי איש מקצוע המבין בתחום, ללא טעויות.

  6. עורך דין נדל"ן (ולא דיני משפחה) – אז מה אם יש לכם חבר שהוא עורך דין שמתמחה בצוואות או תאונות דרכים. אתם קונים דירה ואתם צריכים עורך דין שמבין בתחום הזה. חשוב שהעורך דין יבדוק שאין חובות על הנכס, הערות אזהרה, צווי עיקול, חריגות בנייה ועוד. אתם צריכים עורך דין נדל"ן שיבצע את הרישום של הדירה כראוי וישמור על האינטרסים שלכם בזמן המו"מ על רכישת הדירה.

  7. אל תאמינו למוכר – המוכר תפקידו למכור. הוא ימכור לכם מה שתרצו אם יש לכם כסף לשלם לו. אולי הוא לחוץ על כסף? אולי משהו לא בסדר עם הדירה? אתם לא מכירים אותו ולא חברים שלו, אז אל תאמינו לכל מילה שלו. מומלץ שתדברו עם השוכרים, השכנים. אפילו תבלו יום או יומיים בקרבת הבית ותצפו על הסביבה אם אתם מתכננים לגור שם.

    אז תביאו מומחים, יועצים, תוציאו כמה כסף שצריך בשלב הרכישה, כדי שלא תוציאו המון בעתיד. אתם לא רוצים לקנות דירה משופצת כלפי חוץ, עם המון תקלות מבפנים. אתם לא רוצים לגלות שבונים לכם כביש ראשי בוקר אחד מחוץ לחלון. ממש תתבאסו לגלות שיש עיקול על הדירה. תוציאו עכשיו, תחסכו בעתיד.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות