חסכון לדירה לזוגות צעירים: איך תעשו את זה?

המרוץ לרכישת דירה הפך לממש בלתי אפשרי במדינה ישראל, חסכון לדירה לזוגות צעירים הפך לדבר דמיוני בשל יוקר המחייה. לפניכם טיפים שיעזרו לכם להצליח

בעבר הרחוק כמעט כל זוג בישראל היה יכול להרשות לעצמו לרכוש דירה למגורים. למרבה הצער, כיום רכישת דירה לזוגות צעירים נראית כמו חלום בלתי מושג. הדבר קשור לכך שגם חסכון לדירה לזוגות צעירים הפך למשימה בלתי אפשרית.

למה קשה לצעירים לקנות דירה בישראל?

  • מחירי הדירות בישראל מרקיעי שחקים. הם חסרי פרופורציה ומנותקים כמעט לחלוטין מערכו של הנכס המוצע למכירה.
  • קיימת תחרות רבה על הציע נמוך של דירות.
  • הריביות בלתי אפשריות. בנק ישראל לא מתאים הריבית הריאלית לצמיחה לנפש.
  • הדור של ימינו מצליח לחסוך פחות בשל יוקר המחייה וגם בשל נטייה טבעית לחסוך פחות.
  • זוגות צעירים נאלצים להילחם על דירות מול אנשים אמידים וטייקוני נדל"ן הרוכשים כמות גדולה של דירות ושטחים.
  • התנאים ללקיחת משכנתא הפכו לקשים מאוד.
  • כמעט בלתי אפשרי לרכוש דירה בלי סיוע מההורים.

חסכון לדירה לזוגות צעירים – יש חיה כזאת?

אז מה עושים? האם זוגות צעירים יכולים בכלל לקנות דירה? התשובה היא כן, אבל עם התנהלות נכונה, קפדנית, הערכות מראש והצמדות למספר כללים.

  1. הקפידו לחסוך מגיל צעיר – כמה צעיר? אם תקפידו לחסוך בגיל צעיר תתקרבו מהר יותר לדירה. לא חייבים להתחתן כדי לפתוח קופת גמל או תוכנית חיסכון. התחילו לחסוך בצבא, לאחר הצבא, ברגע שתתחילו לעבוד. תחסכו מהר, כמה שיותר ומוקדם.

  2. שימו בצד כשאפשר – במהלך החיים אנחנו הרבה פעמים מקבלים סכומי כסף לא צפויים ומבזבזים אותם ישר. אל תעשו זאת. קיבלתם מתנה מסבתא? שי לחג מההורים? מתנת סיום לימודים? מענק מהעבודה? כל סכום שתקבלו תמיד העבירו ישר אל אותו חסכון. לא תאמינו כמה כסף אתם מקבלים ומבזבזים על שטויות.

  3. אל תמהרו לצאת מבית ההורים – נכון, לגור לבד זה חלום. אבל אם יש להורים בית גדול, עם יחידה נפרדת או חלל שיכול לשמש אתכם לשנה-שנתיים של חסכון – עשו זאת. אם כל הצדדים מאושרים מהסידור, תוכלו לחסוך בין 12 ל-24 חודשים של שכר דירה, חשבונות והוצאות נוספות. מבלי שתשימו לב, תחסכו כ-200 אלף שקל ותשימו בצד (תלוי היכן אתם גרים וכמה שכירות אתם משלמים). לפעמים צריך "לרדת" מעט או "לעצור" כדי לעלות.

    רווקים שמצליחים לחסוך לאחר הצבא ועד גיל 30 כ-5000 ש"ח בחודש, למשך כ-8 שנים, יוכלו לחסוך סכום מכובד.

  4. לא בא לכם לגור עם ההורים? – לא חייבים, אבל גם לא חייבים לגור במרכז שם הכל עולה כפליים. במידה ותבחרו לגור בפריפריה או הרחק מתל אביב, גבעתיים והערים היקרות – תגלו שאולי תצליחו לשים משהו בצד.

  5. תצמצמו – אם לא תחזיקו רכב (או שניים) תחסכו ביטוחים, טיפולים, דלק ועוד. לפעמים באמת שאין בכך צורך ותגלו שאתם יכולים להתנהל מצוין עם רכב אחד או עם תחבורה ציבורית. טסים חמש פעמים בשנה לחו"ל? לא יקרו כלום אם תטוסו פעם אחת, כולנו לא טסנו בכלל בקורונה ונותרנו בחיים. כדאי לכם לוותר על מסעדות ולאכול יותר בבית. אל תחגגו על הכרטיס אשראי, אפילו תוותרו עליו ותעברו להתנהלות עם מזומן.

  6. הציבו לעצמכם מטרה – החליטו וחשבו מראש איזו דירה אתם רוצים לקנות. מה זאת אומרת?
    – כמה חדרים?
    – באיזו עיר היא תהיה?
    – דירה למגורים או דירה להשקעה?
    – דירה חדשה או דירה יד שנייה?
    – דירה מתיווך או דירה ממוכר פרטי?
    – מהו סכום המשכנתא שאתם מתכננים לקחת?
    – איזה סכום המשכנתא שאתם יכולים לקחת?
    – האם יש לכם סכום כסף ראשוני לקניית דירה?
    – חשוב לכם שזו תהיה דירה לזוגות צעירים?

    יש המון שאלות והמון תשובות והמון דרכים לרכישת דירה. חשוב לעשות שיעורי בית. כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתאות, מתווכי דירות, קבלנים ואנשים נוספים בעלי ניסיון וידע. ככל שתקבלו יותר תשובות לשאלות, תקבלו גם תמונה ברורה יותר של הדירה שלכם. מה שחשוב זה שתוכלו לעמוד בהחזרים, שתוכלו להמשיך לחיות בנוחות, לחלום ולהגשים.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות