דירה לזוגות צעירים: טיפים חשובים

רכישת דירה היא עסק לא פשוט, יש המון פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון. דירה לזוגות צעירים היא דירה ראשונה הדורשת היערכות והכנה כפליים. לפניכם טיפים

דירה לזוגות צעירים היא גם תהליך קניית דירה ראשונה בחיים. זהו תהליך המלווה בהמון שאלות, חששות ולפעמים גם בהרבה טעויות. הכנו עבורכם מדריך בסיסי ובו טיפים לרכישת דירה לזוגות צעירים, שיעזור לכם להבין מהם הדברים הראשונים שחשוב לכם לבדוק בטרם תקנו את הדירה הראשונה שלכם.

דירה לזוגות צעירים: מה חשוב לבדוק לפני שיוצאים לדרך?

  1. מהו סכום ההלוואה שתרצו לקבל ושאתם יכולים לקבל. לצורך כך עליכם לגשת כמובן אל הבנק. ראשית עליכם לבדוק כמה הון עצמי עומדת לרשותכם לצורך רכישת הדירה. לאחר מכן כמובן עליכם לבדוק מהו סכום המשכנתא שתצטרכו לקחת כדי לקנות את הדירה שרציתם. עליכם להבין שבאמת יש לכם אישור עקרוני מהבנק לקבלת משכנתא. יש לוודא שאתם יכולים לעמוד בהחזר החודשי של המשכנתא. במידה ותצטרכו מקור מימון נוסף זה הזמן לבדוק (כסף מההורים? משכון דירת ההורים לטובת הדירה? קרנות פנסיה? חסכונות? קופות גמל? ועוד).

  2. הבינו את החוקים, המושגים והמיסים. חשוב להבין מהו מס שבח – רוכשי דירה ראשונה מקבלים עליו פטור בעת רכישת דירה ראשונה, זאת במידה והם מתכוונים לגור בה. כדאי להבין גם מהו מס רכישה, מכיוון שרוכשי דירה ראשונה מקבלים פטור של עד 1,600,125 ש"ח. כדי ליהנות מאותן הקלות במיסים יש לחתום על הצהרה בעת תהליך החתימה על חוזה מכר דירה, מול עורך הדין שאחראי על תהליך מכירת הדירה.

  3. דירה מתיווך או לא? זהו פרמטר חשוב. במידה ותפנו לתיווך יהיה עליכם גם לשלם עמלת תיווך, חשוב לחשב גם סכום זה בתוך החבילה. יועץ נדל"ן ומתווך דירות יכולים למצוא עבורכם את הנכס עליו חלמתם. הם יכולים להתמקח עבורכם על המחיר, להשיג עבורכם חוזה טוב יותר ובאופן כללי לעשות עבורכם את העבודה. יחד עם זאת, הם גובים גם עמלה מכובדת, יש לזכור זאת ולעשות את השיקולים שלכם.

  4. חשוב לוודא מה הצורך שלכם. האם אתם מחפשים דירה להשקעה או דירה ראשונה למגורים? יש להגדיר את אזור קניית הדירה המועדף עליכם (אם זה בישראל וגם אם זה בחו"ל). תחשבו כמה חדרים תרצו שיהיו בדירה שאתם מחפשים, האם תרצו דירה בקומה גבוהה? דירה עם גינה? עם נוף? עם מעלית? יש אנשים שמחפשים דירה שעומדת לקראת תמ"א או פינוי בינוי, כך הם יודעים בוודאות שהנכס עומד בפני השבחה. אם אתם קונים דירה למגורים כדאי לקחת בחשבון פרמטרים כמו ילדים, חינוך, סביבת מגורים, איכות חיים ועוד.

  5. דירה שלחוצים למכור אותה היא פרס. זוהי דירה שבה אתם יכולים לצאת למשא ומתן כשידכם על העליונה. אם הבעלים זקוק לכסף ומוכן לרדת במחיר ומהר – אתם יכולים להרוויח.

  6. דירה שנמצאת הרבה זמן בלוח היא לא תמיד בעיה. דירה כזו יכולה להעיד על מוכר עקשן שלא מוכן לרדת במחיר. אבל גם יכול להיות שדווקא עכשיו תמצאו אותו מוכן להתגמש. אולי הוא גם פשוט לא מצא קונה מסיבה כזו או אחרת ואתם האנשים שלו. אולי המוכרת שכחה מהמודעה, לא הייתה לחוצה לקנות ואתם תזכירו לה את התהליך. אולי הדירה מוצעת למכירה עם הערכת שווי שגוי, הציעו לבעלי הדירה לבצע הערכה חוזרת ואולי תרוויחו.

  7. לא לשכוח שמאי. אף אחד לא קובע את מחיר הדירה הסופי, לא אתם ולא בעלי הדירה. תמיד יש להביא איש מקצוע שיקבע מהו ערכה האמיתי של הדירה. הדבר יכול להיות לטובתכם ולרעתכם, אבל לפחות תדעו שלא הוצאתם סכום כסף עצום לשווא. תדעו על מה שלמתם.

  8. שימו לב שמחיר הדירה הגיוני. במידה ומחיר הדירה נראה לכם דמיוני, כנראה הוא באמת כזה. תמיד אפשר לבדוק מהו מחירן של דירות אחרות באזור, בשכונה, בעיר ולהבין אם אתם עומדים בפני בעל בית שהשתגע.

  9. בצעו את העסקה עם עורך דין למקרקעין בלבד. תהליך רכישת דירה מתבצע תחת פיקוחו של עורך דין. יש לבחור באיש מקצוע המבין בתחום. לא בעורך דין לדיני משפחה או פלילים, רק בעורך דין למקרקעין. זהו אדם שיוכל לוודא שהמכירה מתבצעת כראוי, על פי חוק, שהיא כשרה, תקנית, הגונה ומוגנת.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות