איך תקצצו בהוצאות המשפחתיות?

קניות באתרי יד שנייה, בילויים בחינם, הכנת תקציב מראש לקניות ואפילו מטען סוללות. בואו לקרוא על הדרכים לחסוך בהוצאות משפחתיות

משפחה היא תענוג גדול, שמחה גדולה וגם עסק יקר מאוד. כל משפחה מוציאה בכל חודש סכומי כסף גדולים על תרופות, חשבונות, חופשות, מסעדות, אוכל, בגדים ועוד. אז איך תחסכו בהוצאות המשפחתיות שלכם? האם זה בכלל אפשרי? תוסיפו לכל זה גם תשלומים על חוגים, משפחתונים, גנים, רכבים, משכנתא ועוד – ותגלו שישנן משפחות שההוצאות המשפחתיות החודשיות שלהן, מגיעות לסכום כסף בלתי נתפס.

רכזנו עבורכם טיפים של משפחות מנוסות, שבמידה ותחליטו לבדוק וליישם אותם, תגלו שאתם יכולים לצמצם את ההוצאות החודשיות שלכם בצורה משמעותית.

איך תחסכו ותקצצו בהוצאות המשפחתיות? 11 טיפים נהדרים

1. קניות ברשתות חרדים

ברחבי הארץ פזורות להן חנויות ורשתות שיווק המיועדת לקהל הציבור החרדי. אבל גם אתם מוזמנים להיכנס אליהן וליהנות ממחירים הוגנים. תוכלו למצוא שם מוצרי מזון ותינוקות במחירים מוזלים במיוחד וגם מבצעים שונים שלא תמצאו בשום רשת חילונית אחרת. במידה ובחרתם לבדוק את הנושא, כמובן שעליכם לכבד את הציבור הדתי ולהגיע אל המקום בלבוש צנוע.

2. יד שנייה

בשנים האחרונות מצאו משפחות רבות בלוחות היד שנייה, פתרון זול ומהיר לרכישת מוצרים רבים. לדוגמה: קניית רהיטים (מיטות, ספות ועוד), מוצרי חשמל (מקררים, תנורים ועוד) ומוצרי תינוקות (עגלות, שידות, ועוד). וזה רק על קצה המזלג. ניתן למצוא בלוחות יד שנייה גם מוצרי ספורט, משחקים, טלפונים, מחשבים, מנויים לחדרי כושר ועוד. תוכלו למצוא בלוחות פריטים טובים, שמורים ולפעמים חדשים, כשמחירם בלוחות הוא כחצי מחיר ממחירם בחנויות ולעיתים גם תמצאו אנשים שמוכרים את הפריטים במחיר סמלי בלבד. אם יתמזל מזלכם תמצאו גם מוצרים למסירה.

3. מוצרים למסירה

מיד שנייה למסירה. בפייסבוק בפרט וברחבי האינטרנט בכלל, תמסרו לוחות בהם מוצרים מכל הסוגים למסירה. חלק גדול מהמוצרים במצב מצוין, שלא לומר חדשים. מדובר במוצרים שאנשים חייבים למסור כי הזמינו חדשים, כי הם עוברים דירה או בשל מיליון סיבות אחרות. אפשר למצוא פינות אוכל, ארונות, מיטות, ספות, כל דבר שעולה לכם בראש – הכל במצב נפלא והכל בחינם. כל שנותר לכם לעשות זה לחפש. מקום טוב להתחיל בו זה קבוצות סגורות בפייסבוק של העיר בה אתם גרים. כמובן שתמיד נחמד לקבל מוצרים שנמסרים מחברים, בני משפחה, שכנים או כל אדם אחר שרוצה למסור משהו. אין שום סיבה אמיתית לרכוש מיטת תינוק, עגלת תינוק או כל מוצר שישמש אתכם רק לפרק זמן קצר, כשאפשר לקבל אותו בחינם.

4. קניות לבית דרך האינטרנט

נכון, ללכת לקניות בסופר כבר מזמן הפך לסוג של בילוי, אבל הוא גם בילוי יקר. בעודכם משוטטים בין המחלקות השונות של הבשר, הפירות, המתוקים והחלב, הפיתויים קורצים מכל המדפים. סביר להניח שתמיד אתם גם חוזרים הביתה עם כמות לא מבוטלת של מוצרים שלא ממש הייתם זקוקים להם. רשתות השיווק הגדולות מציעות לכם כיום לערוך את הקניות דרך האינטרנט. הן אפילו מציאות לכם מבצעים, מוצרים איכותיים, פירות וירקות שנבחרים בקפידה, הכל מבלי שתצטרכו לצאת מהבית.

כל שעליכם לעשות זה לערוך רשימה ולבצע את הקנייה מבלי להוציא כסף על דלק, חנייה – ובעיקר מבלי לבזבז על שטויות. דבר נוסף שמומלץ לעשות, זה לא לבצע את הרכישה מיד. כדאי להמתין יום-יומיים, לחזור, לבדוק את הרשימה ומובטח שכמעט תמיד תגלו פריטים שאתם יכולים לוותר עליהם. קניות אונליין גם עוזרות לזכור מה צריך באמת. במקום לקנות דברים שאתם לא זוכרים אם יש בבית, אין בבית או אם אתם באמת צריכים, באינטרנט כל שעליכם לעשות זה לקום למטבח ולבדוק תוך כדי הקנייה. קניות בסופר הן חלק בו רוב המשפחות חורגות בהוצאות המשפחתיות שלהן, כדאי לנהל אותן חכם.

5. מבצעים וכרטיסי מועדון

נכון, לא תמיד יש מבצעים על הפריטים להם אתם זקוקים, אבל כמעט תמיד תמצאו מבצעים שיעזרו לכם לחסוך כסף בקנייה הקרובה או בקנייה הבאה. גם אם יש לכם עדיין נוזל כביסה בבית (וגם אם הוא עדיין מלא, רוב הסיכויים שהוא יסתיים ממש בקרוב), במידה ותגלו מבצע של 1+1 בהחלט שווה לנצל אותו ובכך לחסוך כסף בקניות הבאות.

ללקוחות המחזיקים בכרטיסי מועדון שונים, אם זה לסופר ואם זה לחנויות בגדים, פארם ועוד – מומלץ להתעדכן כל הזמן מה ההטבות המוצעות לחברי המועדון. אל תתנו לכרטיסים לשכב בשקט בארנק, תנצלו אותם.

6. סוף עונה

בגדים הם עסק לא זול המגלגל סכומי עתק בכל שנה. הכוונה היא גם בגדים למבוגרים ובמיוחד בגדי ילדים. זה כבר ידוע שברוב הרשתות ממש לא משתלם לרכוש שום דבר בתחילת העונה. בסוף העונה, כשהמחירים יורדים ומתפרסמים מבצעים מיוחדים (כמו 50% הנחה על מוצרי החנות, 1+1 ועוד) שווה לקנות וגם לחשוב קדימה. אם הילד שלכם בחורף 2023 יהיה בן שנתיים וישנה מכירת סוף עונה ומחירים אטרקטיביים – כדאי לקנות גם לחורף הבא. במידה ולא תעשו זאת, בחורף הבא תמצאו את עצמכם רוכשים בגדים במחיר מלא, בשעה שיכולתם לקנות שנה לפני בחצי המחיר.

7. מטען סוללות

על פניו נדמה שמדובר בטיפ מוזר. סקירה מהירה של המוצרים הפועלים בביתכם על סוללות, תשפוך מהר אור על העצה הזו. סוללות הן מוצר שיש לו קשר להוצאות משפחתיות רבות. זה מתחיל בצעצועי ילדים (שחלק גדול מהם פועל על בטריות). זה ממשיך עם מכשירי ניטור נשימה לתינוקות ושלטי טלוויזיה ועדיין לא אמרנו מילה על מצלמות, פנסים, רמקולים ניידים, מקלדת אלחוטית, ועוד. סביר להניח שלאורך השנה אתם מוציאים סכום כסף מכובד מאוד על בטריות. במידה ותוציאו סכום חד פעמי על מטען ובטריות נטענות – תוכלו לחסוך לא מעט.

8. השקעה בקניות לטווח ארוך

ישנם מוצרים שבהחלט שווה להשקיע בהם. לדוגמה מיטת נוער או מיטה זוגית, שישמשו אתכם לכמה שנים טובות. כמו תנור טוב, מקרר גדול, מכונית מרווחת, מצעים איכותיים או ספה. יחד עם זאת, ישנם מוצרים שאנו רוכשים ומהר מגלים שהם כבר לא שימושיים. כמו מכשירי ספורט ביתיים שהופכים למתלה בגדים. ריהוט גינה שמתבלה בשמש. כמו בגדי תינוקות ראשונים (שבטרם התינוק מספיק ללבוש הם כבר קטנים) ועוד. את כל המוצרים האלה, תוכלו להשיג בהשאלה מחברים, בני משפחה או לקנות בחצי מחיר דרך לוחות יד שנייה. כך תשמרו את הכסף שלכם לצורך הוצאה ארוכת טווח, ששווה את ההשקעה.

9. תקציב מראש לקניות

כאשר אתם יוצאים לקניות, תמיד הקציבו לעצמכם סכום כסף מראש עבור הקנייה. הקפידו לא לחרוג מאותו סכום – ויהי מה. במידה ואין תקציב מראש, לרוב מגלים שסכום הקנייה תפח בצורה משמעותית, לעיתים אפילו במאות שקלים. כך יוצא שקניית בגד לערב החג הפכה להחלפת כל הקולקציה של הילד. שקפיצה קטנה לצורך קניית חיתולים הפכה להפנינג שלם של מוצרי קוסמטיקה, סבונים ופינוקים שונים. הכינו תקציב, רשימה ואל תחרגו מהם.

10. בדקו מה הצורך האמיתי שלכם

בטרם תרכשו משהו עבור אחד מבני המשפחה, שאלו את עצמכם האם אתם באמת זקוקים למוצר. האם תוכלו להסתדר בלעדיו? לרוב, אם תמתינו שבוע-שבועיים, תגלו שחסכתם מעצמכם רכישה מיותרת. בעיקר כשמדובר בעוד משחק שישכב בין עשרות צעצועים שלא בשימוש או בעוד בגד שיצטרף לארון מפוצץ בבגדים שאתם כמעט ולא לובשים.

11. בילויים בחינם – הוצאות משפחתיות מזעריות

ישנן אופציות רבות ליציאה לבילוי, מבלי לפשוט רגל. בקניונים השונים ברחבי הארץ תמצאו בכל שבוע מגוון פעילויות לתינוקות, ילדים ולהורים. כמעט כולן מוצעות לקהל בחינם. כך תוכלו ליהנות ממופעים, הפעלות שונות, חוגי יצירה ועוד מבלי להוציא שקל. בערים ברחבי הארץ, תמצאו גם פעילויות ומופעים בכל שנה, כל שנה, עם דגש על חודשי הקיץ. תוכלו ליהנות ממופעים בחינם של מיטב האמנים, מהקרנות סרטים, פסטיבלי רחוב, ועוד. אתם תמיד יכולים לנצל את הפארקים השונים ואת הטבע המופלא. פשוט תארגנו לעצמכם סנדוויצ'ים, שתייה ומשחקים מהבית וצאו החוצה. ישראל מלאה בפארקים, חופים, יערות ומקומות נהדרים לטייל בהם, מצפון ועד דרום. הכל ממתין לכם והכל בחינם.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות