איך תדעו איזה קרם הגנה מתאים לכם?

יוצאים לחופשה? קניתם קרם הגנה SPF? אבל האם הוא באמת מתאים לכם? בואו לבדוק האם מקדם ההגנה שבחרתם מתאים לסוג העור שלכם

כשיוצאים לחופשה חשוב מאוד להגן על העור שלנו מפני השמש. כעת עליכם למצוא קרם הגנה SPF שיתאים עבורכם באופן מושלם. תופתעו לגלות אולי, אבל לא כל מקדם הגנה מתאים לכל אדם. כדי למצוא את קרם ההגנה שיהיה אידאלי עבורכם – עליכם קודם כל להכיר את סוג העור שלכם. האם את בהירה? אתה כהה? האם אתם נוטים להישרף? כל אחת מהתשובות לשאלות הללו יכולה לסייע לכם במציאת ה-SPF המתאים לסוג העור שלכם.

מה זה SPF?

SPF הן בעצם ראשי התיבות של Sun Protection Factor. מדובר במדד הידוע והאמין ביותר ביותר לקביעת רמת ההגנה של קרמים ומקדמי הגנה המיועדים להגנה מפני קרני ה-UVB. מספרו של מקדם ההגנה, המופיע על גבי התכשירים השונים, יכול לספק לכם מדד למשך השפעתו של התכשיר כמגן מפני השמש ומפני אדמומיות. זאת בהשוואה למשך הזמן שעורכם היה לא מאדים גם ללא הגנה מפני השמש.

זאת אומרת, שאם אדם מסוים מאדים בתוך 20 דקות, שימוש בקרם הגנה מספר 15 יוסיף לו פי 15 דקות נוספות של הגנה. כעת אתם בוודאי מבינים שהדבר משתנה מאדם לאדם. בעוד אחת היא בעלת עור בריא שנכווה בקלות, אחרים יכולים לשהות שעה בשמש מבלי להשתזף ולהאדים.

באגודה למלחמה בסרטן ממליצים לעשות שימוש במקדם הגנה שמספרו מינימום 15 SPF. תכשיר מסוג זה לרוב מספק חסימה של 93% מפני קרינת ה-UVB.

איך תדעו מהו קרם ההגנה שיספק לכם הגנה מקסימלית?

אנשים בעלי עור בהיר מאוד

מדובר באנשים שנוטים הישרף בשמש בקלות, להאדים ולרוב הם לא משתזפים. נשים בהירות עור לדוגמה, הן גם לרוב בהירות שיער (ג'ינג'יות, בלונדיניות או בעלות עיניים בעלות גוון בהיר).

מקדם ההגנה האידיאלי: SPF 40,50,70.

אנשים בהירים אך לא מאוד

מדובר באנשים שגם נוטים להישרף בקלות, אבל גם משתזפים. מדובר באנשים שיש להם גוון עור בהיר, אבל לא בהכרח שיער בהיר, עיניים בהירות וכו.

מקדם הגנה אידיאלי: SPF 36,30.

בעלי סוג עור בינוני

אנשים שלעתים נכווים ולעתים לא. לרוב גם משתזפים בעת החשיפה לשמש. אנשים בעל גוון עור מסוג זה, הם לרוב בעל גוון שיער כהה.

מקדם ההגנה האידיאלי: SPF 30,15.

בעלי גוון עור כהה או בינוני עם נטייה לכהה

מדובר באנשים שלרוב לא נשרפים כלל וגם משתזפים בקלות. לרוב יש להם שיער כהה וגוון עור כהה.

מקדם הגנה אידיאלי: SPF 15.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות