מה כדאי להחזיק בארון התרופות הביתי?

איזה תרופות כדאי להחזיק בארון התרופות הביתי? מה התרופות שיצילו אתכם במקרה של שפעת? קורונה? או הצטננות? מה הרשימה הבסיסית שכל אחד חייב?

אתם משפחה? נהדר, אז כדאי שתמיד תהיו ערוכים ומוכנים לכל מצב. כאשר יש ילדים בבית, לרוב גם יש לא מעט מחלות. אם זה שפעת, קורונה, הצטננות, וירוסים וכמובן אינספור מחלות ילדים. אז תמיד כדאי להחזיק בארון התרופות הביתי תרופות ומוצרים בסיסיים שיכולים לשמש אתכם בעת צרה ומחלה.

רכזנו עבורכם את כל אותן תרופות חשובות ושימושיות, בתקווה שהן תשארנה בארון סגורות.

ארון תרופות ביתי – מה אתם חייבים?

תרופות להורדת חום

מומלץ להחזיק בבית שני חומרים המיועדים להורדת חום: פראצטמול ואיבופרופן. הם משמשים להורדת חום וגם לשיכוך כאבים חזקים.
 
פארצטמול, מוכר גם בשם אקמול. זהו החומר הנפוץ ביותר להורדת חום ושיכוך כאבים נפוצים כגון כאבי ראש, אוזניים ושיניים. הוא מותר לשימוש גם לילדים וגם למבוגרים. על גבי אריזת המוצר ניתן למצוא את המינון המתאים לכל גיל. במקרה של המוצר המיועד לתינוקות וילדים, ניתן לתת עד 4 פעמים ביום ברווח של 4 שעות בין מנה למנה. המוצר מגיע בכדורים למבוגרים, כסירופ, נרות ואבקה לילדים.
 
איבופרופן, מוכר בשם נורופן וגם כאדוויל. מגיע בצורת תרחיף וגם נמכר כנרות.
 
הוא משפיע יותר במקרים של חום גבוה מאוד וגם במקרים של דלקות. החישוב אפשר לתת אותו לילדים 3 פעמים ביום, במרווח של 8 שעות.

על גבי האריזה רשום שאסור לתת אותו מתחת לגיל שנתיים, אבל אך רופאי הילדים נותנים אותו כבר בגיל חצי שנה אם התינוק בריא. יש להתייעץ עם הרופא שלכם בטרם השימוש.

תרופות לכאבי אוזניים

טיפות להקלה על כאבי אוזניים מקלות על הכאב נקודתית, אבל לא עוזרות לפתור את הדלקת. כאבי אוזניים הם דבר שכיח אך יש להיבדק על ידי רופא אף אוזן גרון במידה ויש דלקת ולקבל אנטיביוטיקה מתאימה אם יש צורך.

תרופות להקלה בצינון ושיעול

תמיסת מי מלח היא הטיפול המומלץ להקלה על צינון. שמים מספר טיפות בכל נחיר ומי המלח מכווצים את כלי הדם באף ועוזרים להוריד את הגודש. לתינוקות כדאי לרכוש גם פומפה קטנה להוצאת הנוזלת. כדאי להחזיק בבית גם מכשיר אינהלציה לילדים ומבוגרים הסובלים מצינון ושיעול קשה. גם שימוש בטיפות של שמנים טבעיים (כמו לבנדר, ציפורן, אקליפטוס ועוד) יכולים להקל מאוד על נשימה, כאשר נושמים מים רותחים עם 1-2 טיפות. בכל הנוגע לשיעול כדאי להחזיק בבית כדורי מציצה לגרון, סירופ לשיעול יבש ושיעול רטוב.

סיוע במקרים של אלרגיה וגרד

משחות, כדורים וטיפות להקלה על מקרים של אלרגיה. לתוך קטגוריה זו כדאי להכניס גם תרופות מרגיעות למקרים של עקיצות, גרד וכוויות.

אחח הגב!

מכירים את זה שנתפס לכם הגב? אז כזה. משחות למקרה חירום מהסוג הזה, כמו וולטרן, בן גאיי או כל דבר אחר שיכול להציל אתכם במקרים שהצוואר או הגב שלכם מחליטים פתאום להפסיק לתפקד.

הקלה על כאבי בטן

תרופות כמו קלבטן או תרופות אחרות שיכולות להקל על עצירות או מנגד שלשולים. יש להתייעץ עם הרוקח מה מתאים לילדים ומה למבוגרים. כמובן שיש להתאים את המינון המתאים לכל גיל.

ציוד עזרה ראשונה חיוני

מזרק וכפות מדידה, פדי גזה קטנים, אלכוהול 70%, תמיסת פולידין, פלסטרים ועזרי חבישה. מומלץ להחזיק גם מספרים קטנים וכמובן מדחום. ניתן לרכוש כתרופת מרשם סילברול לטיפול בכוויות ומשחת סינטומיצין 3% לטיפול בזיהומים מקומיים (כמו בציפורן חודרנית או עקב חתכים בעור).

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות