לא כל העסקים פונים לקהל הרחב, הכלל ארצי. ישנם עסקים מקומיים, המעוניינים בקידום מקומי, קידום לוקאלי, הפונה באזור הפעילות של העסק שלהם. בואו ללמוד איך למקד את הקידום שלכם
אם יש לכם עסק מקומי, שפעילותו עד רדיוס של 75 ק"מ לדוגמה – כדאי לכם לשקול קידום לוקאלי. עסקים שהפעילות שלהם מתנהלת בכל חלקי הארץ, צריכים גם לשווק את העסק בכל האזורים. עסק מקומי יכול להרשות לעצמו להיות ממוקד. בעלי עסקים קטנים ופעילות המתנהלת באזור ספציפי, יכולים לבנות אסטרטגיית שיווק שמטרתה למשוך קהל מקומי. מדובר בתכונית "שיווק מקומי". המטרה של אותם עסקים היא למשוך לקוחות אך ורק מאזור הפעילות.
רכזנו עבורכם 8 טיפים לקידום לוקאלי מוצלח:
- אינדקסים חינמיים – הקפידו שיהיה רישום של העסק בכל אינדקס עסקים גדול ומוביל, כמו פון אינדקס. אנשים היום מחפשים עסקים בסביבת מגוריהם באמצעות מנוע החיפוש של גוגל, חשוב מאוד שתעלו במנועי החיפוש השונים. פון אינדקס לדוגמה, מאפשר לכם להירשם בחינם ולהופיע בתוצאות גם אם אין לכם אתר משלכם.
- חשוב מאוד שיהיו לכם תוצאות חיפוש בגוגל – שעות פעילות, טלפון, תמונות, כתובת ועוד. כשלקוח פוטנציאלי מגיע אליכם, חשוב שהוא יבין שמדובר בעסק חי, פועל, שיש לו בעלים. דרך חשבון גוגל עסקים תוכלו לתבוע את הרישום שלכם על העסק.
- מדיה חברתית ממוקדת – אם יש לכם עמוד פייסבוק, כדאי שתמקדו את קהל היעד שלכם וגם את הקמפיינים הפרסומיים. אין סיבה שתאספו לקוחות מבת ים אם העסק שלכם בחיפה. חבל שתפרסמו ללקוחות בבאר שבע, אם העסק שלכם פועל בנתניה.
- השקיעו בתוכן שלכם ובערוצי המדיה – אם יש לכם אתר או עמוד פייסבוק, הקפידו לעדכן אותם. שימו לב שאתם מפרסמים תוכן רלוונטי, עדכני ומעניין. תבקשו מחברים, שכנים, בני משפחה ועוד, להפוך לעוקבים ולצרף אנשים שהעסק יכול לעניין אותם. אין טעם לצרף אנשים שהוא לא יהיה רלוונטי עבורם ועבור מכריהם.
- קחו חלק בקבוצות רלוונטיות – אם אתם אדריכלים העובדים באזור השרון, הצטרפו לקבוצות מהתחום הפועלות באזור בפייסבוק או במדיות אחרות. כך תוכלו להכיר אנשי מקצוע מהתחום, לקוחות פוטנציאלים ועוד.
- העניקו חסות – במידה ובאזור הפעילות מתקיימים אירועים מיוחדים בקהילה, אתם יכולים לקחת חלק כנותני חסות. כך תוכלו להכיר את התושבים, לחשוף את התושבים למותג שלכם, ועוד. אתם יכולים אפילו לקחת חסות על אירוע התרמה, מקבוצת כדורגל של ילדים ועוד.
- שיתופי פעולה עם עסקים מקומיים – אם יש לך מסעדה, אתה יכול לסגור עסקה עם בית קולנוע קרוב. אם יש לך חנות בגדים, את יכולה לשתף פעולה עם חנות נעליים. מספרה יכולה ליצור שתוף פעולה עם מאפרת, וכן הלאה. יש עסקים שיכולים להציע ביחד מבצעים שונים עבור אותו הלקוח. הלקוח יכול ליהנות משתי הטבות לשני בתי עסק.
- מכירות מיוחדות – במקום לעשות סתם מכירת סוף עונה, ארגנו מכירה שהיא חוויה, אירוע מיוחד. הציבו במקום מוזיקה, שתייה, הזמינו אנשים ליום שישי בבוקר-צהריים ותהפכו את זה להפנינג קטן. אתם יכולים להפוך את זה לאירוע קבוע ביומן של הלקוחות.