טיסה בהריון: איזה ביטוח כדאי לעשות?

האם מותר לטוס בהריון? עד איזה שבוע מותר? איזה ביטוח כדאי להזמין בהריון? למה כדאי לדאוג? כל מה שרציתם לדעת על טיסה בהריון

טיסה בהריון היא דבר אפשרי לחלוטין, אבל רק במידה ותערכו אליה כמו שצריך ותהיו זהירים. רגע לפני שאתם אורזים מזוודה לטובת החופשה הקרובה, יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון. גם אם אתם יודעים מה היעד, אילו חברות טסות לשם והיכן תישנו. אם יש לכם נוסע סמוי קטן בבטן, חשוב שתבדקו עוד כמה דברים.

ארגון הבריאות העולמי

זה לא משנה אם את טסים לניו יורק, פריז או אחת ממדינות העולם השלישי. לפני טסה למדינה זרה, יש לבדוק האם ישנם חיסונים קבועים או עונתיים ליעד אליו אתם טסים. גם באזורים מפותחים מתפרצות לעיתים מחלות (קורונה?)אבל גם שפעת ועד צהבת. וגם בלי קשר לעובדה שאת בהריון, את לא רוצה לבזבז את זמנך וכספך על טיפול רפואי שניתן למנוע מראש. לאחר שתעברו את השלבים הבאים, אל תשכחו לברר ולרשום לעצמכם שמות, טלפונים וכתובות של רופאים או בתי חולים באזור בו תשהו.

עד איזה שבוע מותר לטוס?

תלוי את מי תשאלו, כי הנוהל משתנה בין חברות התעופה. את התשובה המדויקת תוכלו לקבל בחברת התעופה עצמה. כדאי להגיע לשיחה עם כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, המעידים שההיריון תקין ושמותר לה לעלות על הטיסה. החל משבוע 36, סביר להניח שנשים בהריון לא יקבלו אישור לעלות על טיסה. לעתים חברות התעופה מחתימות נוסעות הריוניות על טופס ויתור. הכוונה היא שהנוסעת מוותרת על הזכות לתבוע. זאת במידה ויקרה משהו לה או לעובר, בזמן השהות במטוס.

טיסה בהריון בקורונה

הריון הוא לא מצב רפואי, כל עוד הוא תקין את יכולה לטוס. בשל הקורונה, חלב מחברות התעופה עלולות להגביל את שבוע ההריון בו מותר לטוס לשבוע 32. החל משבוע 28, נשים צריכות להביא כעת אישור רפואי שהן יכולות לעלות על הטיסה. נשים בהריון צריכות להוסיף בביטוח שלהן גם כיסוי קורונה. רוב המדינות לא מוכנות לקחת סיכון שיהיה עליהן לטפל בטיפולי קורונה של זרים. נשים בהריון נחשבות לסוג של קבוצת סיכון.

כמובן שנשים בהריון צריכות להיזהר ולשמור על עצמן במדינות בהן יש התפרצות של הנגיף. חשוב להקפיד על חבישת מסכה, שמירת מרחק ומגע מאנשים. ההמלצה של משרד הבריאות לכלל האזרחים היא להתחסן. נשים שלא הספיקו להתחסן יכולות להתחסן החל מהשליש השני להריונן.

לא טסים בהריון בלי ביטוח

כפי שלא כל חברות התעופה טסות ללונדון או לאיים הקנרים, גם לא כל חברות הביטוח מציעות פוליסה נוחה להריונית לחו״ל. כמו שאת החיפוש אחר טיסות לחו״ל עושים בעיקר באינטרנט, גם את המידע בנוגע לביטוח שיכסה אותנו בעת טיסה בהריון אפשר למצוא אונליין. בכך גם נחסוך לעצמנו כמה טלפונים מיותרים. מי מהנוסעות שמקור הריונה בטיפולי פוריות, תצטרך לחפש קצת יותר. הסיבה לכך היא שלא כל החברות מציעות ביטוח כזה.

החל מהשבוע ה-24 להריון, יציעו לכם בחברות גם ׳ביטוח לידת פג׳. הסיבה לכך היא שהחל משבוע זה פחות או יותר, חלה האפשרות ללידה מוקדמת. לידה זו מסתיימת ברוב המקרים בלידת פג. כאשר מקרה כזה מתרחש בעת שהות מחוץ לארץ, העלות עלולה להיות גבוהה.

כעת ודאו שיש ברשותכם את כל המסמכים הרפואיים וגם מידע לגבי שבוע ההריון בו תהיו בעת השעות בחו"ל. קראו היטב את תנאי הפוליסה ואל תשכחו לשמור עותק דיגיטלי גם אצל מישהו שנשאר בארץ. אל תשכחו לבקש מנציג החברה לשלוח לכם גם רשימה של רופאים או בתי חולים מומלצים.

טיסה בהריון: איפה הכי כדאי לשבת?

גם אם הצלחת למצוא חברת תעופה ורכשתם כרטיס, אין הדבר אומר בהכרח שהטיסה צפויה לעבור בנעימים. אפשר לשפר את המצב בכמה דרכים:

  • בראש ובראשונה בבחירת מקום המושבים. מרבית החברות מציעות כיום בחירת מושב בתוספת תשלום במעמד הזמנת הכרטיס. זו הזדמנות להזמין מושב במעבר ואם אפשר בשורה שלפני דלת החירום (כדי לקבל יותר מקום לרגליים).
  • ניתן גם לרכוש כרטיסים לעלייה מהירה יותר למטוס. כך תקצרו את התורים.
  • תמיד טוב לעשות צ'ק אין בבית אם אפשר.
  • מומלץ להתלבש בבגדים נוחים, לא לוחצים.
  • לגרוב גרביים שלא ילחצו על הקרסול.
  • להקפיד לעטות מסכה על האף למשך כל הטיסה.
  • לקום מעת לעת ולהתהלך במטוס. המטרה היא להזרים את הדם בגוף כדי למנוע חלילה קרישי דם.
  • ביציאה מישראל מותר להסתובב עם בקבוק 1.5 ליטר מלא במים בלי בעיה. כדאי לקחת אותו למטוס. בדרך חזרה, לנשיאת נוזלים יש חוקים אחרים. לכן מומלץ לקנות את הבקבוק הכי גדול שיש אחרי שמסיימים את כל שלב הבידוק ומגיעים לדיוטי פרי.
  • במהלך הטיסה חשוב להקפיד לשתות הרבה מאוד מים.
  • כדאי להביא גם אוכל טעים ואהוב מהבית. האוכל במטוס לא תמיד טרי או טעים או אכיל.

הטיסה הלוך מאחוריכם, נותר להגיע מהשדה ליעד הסופי ולהתחיל ליהנות. בדקו מראש מה אמצעי התחבורה העומדים לרשותכם, מה טווחי המחירים ועד כמה הם אמינים ונעימים. מרבית המידע מתעדכן בערכים השונים של גוגל ובאתרי שדות התעופה הבינלאומיים.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות