שיווק לעסקים קטנים – איך תחסכו?

פתחתם עסק ואין לכם תקציב לפרסם אותו? זה לא סוף העולם. בעידן בו אנו חיים עומדים לרשותם לא מעט כלים זולים ואפילו חינמיים לשיווק עסקים

פתחתם עסק ויצאתם לדרך – שיהיה בשעה טובה. עכשיו הגיע הזמן להתחיל לקבל חשיפה ולהגיע ללקוחות, זו תמיד משימה לא פשוטה. לעסקים גדולים לרוב יש תקציב המוקדש לשיווק ופרסום. עסקים קטנים לרוב מנסים לחסוך בכל מקום שניתן ואין להם הרבה אוויר או תזרים מזומנים. אז איך בכל זאת ניתן ליהנות משיווק לעסקים קטנים?

שיווק לעסקים קטנים – זה אפשרי ולא יקר

  1. אתר אינטרנט – גם אם יש לכם עסק שניתן להגיע אליו פיזית. אם אתם רוצים לשווק את עצמכם אתם חייבים אתר. אתר מקודם עושה שירות מצוין. זהו אתר שנעשתה בו עבודת SEO (אופטימיזציה). התוכן שבו מותאם לדרישות מנוע החיפוש של גוגל, לכן ניתן להגיע אליו בעת חיפוש בגוגל. תוכן האתר יתפוס מיקומים אורגניים בתוצאות החיפוש, פשוט בגלל שהוא תוכן איכותי. ככה סתם, מבלי לשלם, עמודים מהאתר שלכם עולים בתוצאות החיפוש ומביאים לקוחות. לפעמים יש צורך להשקיע קצת, להיעזר בכותבי תוכן שיווקי, באנשי קידום אתרים ו-SEO. זוהי השקעה שלרוב תוכיח ותחזיר את עצמה. חשוב לעשות השוואת מחירים ולבחור באנשי מקצוע אמינים בעלי ניסיון והמלצות.

  2. פרופיל אינסטגרם – זוהי הפלטפורמה המתאימה לעסקים מסוימים. מכיוון שמדובר בכלי ויזואלי, הוא משרת בעיקר עסקים היכולים להמחיש את עבודתם ואיכותה באמצעות תמונות וסרטונים קצרים. לדוגמה: מנתחים פלסטיים, מעצבי שיער, מעצבי בגדים, מעצבי תכשיטים, אמנים, אדריכלים, צלמים, ועוד. פרופיל אינסטגרם פעיל, שמגדירים לו תקציב של כ-15 שקלים ליום, יכול לזכות לחשיפה של כמה מאות גולשים.

  3. פרסום בפייסבוק – שיווק עסקים קטנים בפייסבוק, יכול להתבצע על ידי ניהול קמפיינים של מודעות המופיעות לגולשים בניוז פיד. בנוסף ניתן גם לפתוח לעסק דף עסקי, לקדם בתשלום פוסטים או את העמוד עצמו. את הפרסום ניתן למקד לקהל יעד רלוונטי, להגיע לקהל מטרה מפולח על פי מאפיינים כמו: תחומי עניין, גיל, אזור מגורים, מין, ועוד. בעמוד ניתן לפרסם מבצעים, שירותים, מחירים, תמונות, סרטונים, ועוד. עמוד פייסבוק מתאים כמעט לכל עסק אפשרי.

  4. יו-טיוב – סרטונים יכולים לשרת גם עסקים קטנים רבים. מצלמים את בית העסק, את המוצרים, את השירות, האיכות, הסחורה, חוות דעת של לקוחות או כל דבר אחר שנראה לכם רלוונטי. ניתן לצלם ראיונות, שאלות ותשובות, תהליכי יצירה, טיפים ללקוחות פוטנציאלים ועוד. אפשר לצלם סרטון תדמית חד פעמי ולהעלות אותו לרשת ואפשר גם לפתוח ערוץ youtube שלם עבור העסק שלכם. בתוך הערוץ תוכלו לפרסם עוד ועוד סרטונים, בקצב שלכם. תוכלו לקדם אותו בפלטפורמות הפרסום הנוספות העומדות לרשותכם. סרטונים הם כלי שיווקי המעניק לעסק שלכם ולכם קול, פנים, תנועה וחיים, הם יכולים לעשות עבורכם שירות נפלא. בעידן שלנו, כל אחד שיש לו מצלמה בטלפון, יכול לצלם סרטון מבלי להוציא שקל מהכיס.

  5. פרסום באינדקסים – כיום ניתן למצוא אינדקסים שניתן לפרסם בהם את העסק בחינם. קחו לדוגמה את "פון אינדקס", שנהנה מטראפיק של מיליון גולשים בחודש. הכניסו את העסק שלכם בחינם אל אינדקס העסקים שבאתר, הזינו כמה שיותר פרטים ותיהנו מכמה שיותר חשיפה ללא עלות.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות