10 טיפים לקניות יד שנייה אונליין

איך קונים יד שנייה באונליין לי ליפול? מה הדברים ששווה לקנות יד שנייה? איך מזהים מוכר חשוד? למה חשוב להסתכל על התאריך של המודעה? ועוד מידע

כבר שנים שברחבי העולם, תרבות הקניות של מוצרי יד שנייה, היא חלק בלתי נפרד מהחיים. כמעט בכל מדינה שתגיעו אליה תגלו שיד שנייה זה ממש לא בושה. התושבים כמעט בכל מקום, מוצאים הרבה הערכה לפריטים ישנים. בגדים, רהיטים, תכשיטים, ספרים ועוד – כולם מוצאים בית חדש. קניות יד שנייה הן לא שם נרדף למחסור או עוני, להפך. כיום מדובר בהענקת חיים חדשים לפריטים, בסטייל, אורח חיים ירוק ושמירה על אקולוגיה. קניות יד שנייה אונליין, לקחו את המהפכה הזו צעד אחד גדול קדימה. כעת לא חייבים לצאת לחנויות, אפשר להיכנס לקבוצות יד שנייה בפייסבוק, לאתרי יד שנייה אונליין ועוד.

בשנים האחרונות גם בישראל למדו שקניות יד שנייה הן מציאה. בחלק גדול מהפעמים, סביר להניח שתמצאו אפילו מוצר במצב חדש או חדש לחלוטין.

מה חשוב לדעת על קניות יד שנייה אונליין? טיפים למתחילים

  1. אין תמונה? זה חשוד. היזהרו ממודעות שאין בהן תמונה. זה שכתוב שהמוצר ממש כמו חדש – לא מבטיח שזה מה שתראו כשתיסעו לבצע את הרכישה בפועל. אם אין תמונה סביר להניח שתמצאו פריט במצב לא משהו בכלל.

  2. יש לכם ספק? אל תקנו. הימנעו מקניית פריטים הנראים שבורים או פגומים בתמונה. הם עלולים לסכן מישהו. לדוגמה: ארונות, מיטות, עגלות, כיסאות ועוד. אם הגעתם לבצע את הקנייה ומשהו במוצר מהסוג הזה יש מוצרים שפשוט לא שווה להסתכן איתם כשאין לכם אל מי לפנות כדי לתקן אותם או כשיש לכם ספק שמשהו לא בסדר איתם בטרם קניתם.

  3. אל תקנו משהו שאתם לא מכירים. הקפידו לבדוק את המוצר באינטרנט ובחנויות בטרם תקנו אותו. תבררו מה המחיר המלא שלו בחנות, כיצד נראה המוצר כשהוא חדש. עשו שיעורי בית כדי שלא יעבדו עליכם.

  4. אל תתרחקו סתם. תנסו לקנות רק מערים שבאזור המגורים שלכם. חבל כך שתצטרכו לנסוע הלוך ושוב לשווא. במידה ותהיה בעיה מהותית עם הקניה, לפעמים רק הנסיעה הלוך ושוב לעיר רחוקה תעלה לכם ממש כמו לרכוש מוצר חדש בחנות.

  5. אל תתביישו להתמקח. במידה ומצאתם מוצר שברצונכם לקנות אבל הוא לא במצב טוב כפי שהבטיחו במודעה, תנסו להתמקח על המחיר. קיים סיכוי טוב שזה יצליח לכם.

  6. רק מודעות רציניות. השתדלו להתייחס רק למודעות המפרטות את מצבו של המוצר ומצרפות תמונה. מודעות המפרטות את המחיר ובאופן כללי נראה שאין למוכר מה להסתיר.

  7. חשוב לכם שיהיו למוצר הורים? אל תקנו מחו"ל. השתדלו לקנות רק מוצרים שנמכרים בארץ והימנעו מקניית מוצרים שנרכשו בחו"ל. אם תקנו משהו שנקנה בחו"ל, במידה והמוצר יתקלקל בעתיד, יהיה לכם קשה למצוא חלקי חילוף או מקום שיעזור לכם לתקן.

  8. שימו לב לתאריך. במוצרים כמו מושבי בטיחות לרכב לדוגמה, צריך לבדוק את תאריך תוקף השימוש שעל גבי המוצר.

  9. מוכרים חשודים. השתדלו שלא לקנות ממישהו שנתקלתם באינספור הודעות שלו, יכול להיות שמדובר במכר שנדחף ללוח כדי לעשות כסף.

  10. מודעה תקועה. שימו לב לתאריך המודעה. אם היא באוויר חודש או יותר, קיים סיכוי שמשהו לא בסדר עם המוצר.

  11. מה כדאי לקנות יד שנייה? הכל. כל דבר שנראה לכם במצב טוב, שבדקתם ונראה לכם תקין, עובד, ראוי לשימוש. מוצרים שלא מסכנים אתכם או את הסביבה. כל דבר שיכול לחסוך לכם כסף במקום לקנות חדש. כל דבר מכל סוג: בגדים, משחקים, רכבים, מוצרי חשמל, ריהוט, ספרים, ממש הכל.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות