איך בוחרים רכב משפחתי?

הפכתם למשפחה? מזל טוב, הגיע הזמן לעבור לרכב משפחתי. איך בוחרים רכב מתאים? למה חשוב לבדוק את התא מטען? מה הקשר לחלונות כהים? מצלמת גיבוי? ועוד

זוכרים את הימים שיצאתם מהבית עם אופניים? זוכרת שנכנסת למכונית רק עם תיק קטן זרוק במושב לידך? עכשיו תשכחו מהכל. יציאה מהבית עם ילדים מצריכה התארגנות וחישוב מסלול מחדש. יש לכם צורך באמצעי תחבורה אחר, באמצעי בטיחות חדשים ובהתאמות מיוחדות לתינוק ולילד. אז איך בוחרים רכב משפחתי מתאים?

אז אחרי שבדקתם כמה עולה לכם כיסא תינוק לרכב, במידה ואז גם בדקתם כמה עולה ביטוח חובה לרכב, אתם מוכנים לקבל את המכונית המשפחתית. רכישת רכב יכולה להיות תהליך מבלבל. צריך להחליט אם ללכת על רכב חדש או יד שנייה, גדול או חסכוני, לקנות או להשכיר. אבל מרגע שיש ילדים במשוואה – יש דברים חשובים נוספים שצריך לקחת בחשבון. מעכשיו צריך לשמור על המשפחה. הגורם הבלתי מתפשר הוא הבטיחות ורק אחריו מגיעים גורמים נוספים. אספנו עבורכם את הדברים הראשונים והחשובים שעליכם לבדוק.

מבחן ריסוק – עד כמה המכונית בטוחה

לא משנה כמה נהדר הרכב – אם הוא לא עומד במבחני ריסוק, אתם בטח תרצו לדלג עליו. מבחן ריסוק למכוניות חדשות הפך למשפיע ביותר על תעשיית הרכב. מבחני הריסוק כוללים התנגשות חזיתית, התנגשות צד, פגיעה בעמוד, הגנה על הולכי רגל והגנה על ילדים.

כיסא בטיחות

שאלו את עצמכם – האם התקנת המושב קלה עם כיוון הנסיעה וגם נגד כיוון הנסיעה. האם המנגנון לשינוי גובה הרצועות קל לשימוש. בדקתם האם כיסא שמוצב מאחור, כנגד כיוון הנסיעה, דוחף קדימה את המושב הקדמי? שימו לב אם הריפוד איכותי וקל להסרה והלבשה לצורך ניקוי. האם הוא כולל הגנת צד או ראש והאם אינו חוסם את שדה הראיה של הילד. תינוקות עד גיל שנה יושבים מאחור, במושב בטיחות, כנגד כיוון הנסיעה. מושב הבטיחות לא ימוקם מול כריות אוויר היות ופתיחתן עלולה לסכן את חיי התינוק. וכמובן, כיסאות לרכב עבור תינוק חייבים לשאת מדבקה של תו תקן.

רכב משפחתי מושלם מגיע עם תא מטען מושלם

איפה שיש ילדים יש עגלה או טיולון, יש תיקים עמוסים בבגדי החלפה, יש מגבונים, מוצצים, בקבוקים ושמיכות וצעצועים. הם אולי קומפקטיים אבל הציוד שלהם לא, לכן חשוב שהמכונית תוכל לעשות את העבודה. מומלץ לבחור ברכב עם שטח תא מטען גדול ולוודא שגם הפתח מספיק רחב להכיל את כל הכבודה של התינוק ושלכם. כך לא תצטרכו להתעסק במחשבה ותכנון לפני כל יציאה מהבית.

חלונות כהים

לנו המבוגרים יש משקפי שמש. אבל איך נשמור על הקטנטנים שלנו כשהשמש הישראלית קופחת על חלונות הרכב, חמימה ומסנוורת? יש בשוק שמשיות אבל זה קצת מסובך להתאים אותן בדיוק לחלון. בעת רכישת המכונית כדאי לקחת בחשבון חלונות עם זכוכיות כהות בחלונות המושב האחורי כדי להגן על העיניים והעור של הילדים.

מצלמת גיבוי

ייתכן שבקרוב כל רכב משפחתי יידרש לאחת כזו. אבל נכון להיום ממש לא לכל מכונית יש מצלמת גיבוי. מה שברור הוא שכל הורה צריך אחת. קשה לראות ילדים קטנים מאחורי המכונית ועד שיהיו לנו עיניים בגב, מצלמת גיבוי יכולה לפעמים להציל חיים. שימו את זה ברשימת הקניות שלכם.

מערכת בידור

השוק מוצף בצעצועים וגאדג'טים שכל מטרתם היא להעסיק או להרגיע את התינוק שמשתעמם בנסיעה. יש מערכות שכוללות משחקים ויש מסכי טלוויזיה שיחזיקו אותם מרותקים. אם שקלתם את האפשרות קחו בחשבון את המרחק מעיני הילד. גם מטעמי נוחות אבל בעיקר מטעמי בטיחות במקרה של תאונה חלילה.

לסיכום:

רגע לפני שיצאתם לפגוש את המשפחתית שלכם זכרו: לא מוותרים על נסיעת מבחן ונצמדים לסדר העדיפויות המשפחתי החדש: מגניבה, נוצצת וספורטיבית – אאוט, בטיחותית מרווחת – אין.

הילד שלנו הוא הרי האוצר הגדול ביותר שלנו. אנחנו לא באמת צריכים להגיד לכם, אתם הרי יודעים זאת בעצמכם. אז לאחר שכיתתנו את רגלינו בין סוכנויות הרכב השונות, ניתן להסיק שתצליחו לעמוד במשימת הרכב לכבוד זאטוט אחד או שניים.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות