איך נפטרים מנקודות שחורות על העור?

איך פותחים נקודות שחורות? איך גורמים לאותם פצעונים שחורים לא להופיע מלכתחילה? איך פותחים נקבוביות סתומות? 6 שיטות שיעזרו לכם להילחם בחצ'קונים

נקודות שחורות הן אותן נקודות מעצבנות (ראשים לבנים או קומדונים) המופיעות על גבי העור. פעמים רבות הן יוצרות את אותם חצ'קונים ופצעונים מעצבנים או סימנים שחורים. הן גורמות לעור להראות מלוכלך ולא חלק. הנקודות השחורות הן לא רק נחלתן של נערות בגיל ההתבגרות, הן יכולות להופיע בכל גיל ובכל שלב בחיים. הן מופיעות גם לאחר הלידה, גם בגיל המעבר, גם בהריון, באופן כללי בכל תקופה בה חלים שינויים הורמונליים בגוף. הן מופיעות גם אצל נשים אבל גם אצל גברים.

איך מוציאים נקודות שחורות?

לפניכם שש שיטות יעילות למניעת נקודות שחורות וטיפול בנקודות קיימות. מומלץ בחום בחום לאמץ אותן אל שגרת הטיפוח שלכם:

1. טיפול באמצעות שימוש ברצועות לפתיחת הנקבוביות, קיים כבר מזה שנים רבות והוא עובד מצוין. מדובר ברצועות קטנות ולא מאוד יקרות, אותן ניתן לרכוש בכל חנות למוצרי פארם. כל שעליכן לעשות זה להרטיב אותן מעט ולהניח אותן על האזור בעור הדורש טיפול. לאחר כ-15 דקות, כאשר הרצועות מתייבשות, עליכן לקלף את הרצועה במשיכה אחת מהירה. על גבי הרצועה תוכלו לראות את כל מה שיצא לכן מהעור – החזיקו חזק, התוצאה עלולה להדהים אתכן.

2. פילינג עם סודה לשתייה הוא דרך נהדרת לפתוח את נקבוביות העור ולהוציא את השחורים הקטנטנים. ערבבו סודה לשתייה עם מים, עד שתקבלו תמיסה במרקם משחתי. את אותה משחה מרחו על הפנים ועסו אותן במשך מספר דקות.

3. מסכת חימר היא דרך נפלאה לטפל בזיהום של העור וגם מושכת מתוך העור את הנקודות השחורות. אם תקפידו על טיפול קבוע במסכה זו, זה יהיה יעיל במיוחד.

4. מוצרי טיפוח המכילים רטינואידים המכילים גם בעצם ויטמין A, יכולים לחולל פלאים בעור שלך. הם מטפלים בשכבת העור החיצונית, יוצרים קילוף לאחר מספר טיפולים ואם תשתמשו בהם במשך כחודש תגלו שהם גורמים לעור להראות נקי, זוהר וחלק. זכרו, מומלץ להתייעץ עם רופא עור בטרם תשתמשו במוצרים מסוג זה.

5. חיטוט בעור בכלל ובפצעונים ונקודות שחורות בפרט – גורם רק לנזקים. אז גם אם את רואה אותם במראה, החזיקי חזק את ידייך והימנעי מלחטט בהם, ללחוץ אותם ועוד.

6. שימוש במוצרי טיפוח המכילים חומצה סליצילית. מדובר בקרמים, מסכות ועוד. לא מומלץ להשתמש בהם יותר מאחת לשבוע (יש לבחור במוצרים המכילים ריכוז של 2%).

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות