איך מזמינים כרטיס טיסה לתינוק?

כשרוצים להזמין כרטיס טיסה לתינוק, יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון. איפה כדאי לשבת עם תינוק בטיסה? האם ניתן לקבל עריסה לתינוק? ועוד. על כך בכתבה

טיסה עם תינוק היא חוויה שונה ולפעמים לא פשוטה. תשכחו מלשים את הראש ולהירדם. אל תפנטזו בכלל על לראות סרט ולנשנש ארוחה בשקט. סביר להניח שמצפה לכם חוויה מורטת עצבים במקרה הרע – וחוויה סבירה במקרה הטוב. אם בבית קשה להרגיע תינוק או פעוט, תחשבו איזו חוויה מאתגרת מצפה לכם בטיסה. לכרטיס טיסה לתינוק, כזה שיתאים לצרכים שלו ושלכם, יש משקל כבד בהצלחת המסע שלכם. לכן רכזנו עבורכם טיפים שיעזרו לכם להזמין כרטיס טיסה מתאים.

כרטיס טיסה לתינוק: כל הטיפים לפני שרוכשים

  1. ראשית חשוב לדעת שברוב חברות התעופה, תינוק מוגדר ילד מתחת לגיל שנתיים. מתחת לגיל זה הילד לא זקוק למושב משלו ויכול לשבת על ההורה. בעצם הכרטיס שאתם רוכשים הוא עבורכם, אתם צריכים לציין שעמכם יטוס ילד מתחת לגיל שנתיים.

  2. כל תינוק חייב להיות עם מלווה שגילו מעל 18. אם יש לכם תאומים לדוגמה, חייב להיות מלווה לכל אחד מהם.

  3. כאשר מזמינים את כרטיס הטיסה לתינוק, חשוב לציין בו מה יהיה הגיל של הילד בזמן הטיסה. זאת בניגוד לגילו של התינוק בזמן רכישת הכרטיס.

  4. חשוב לדעת שבזמן הצ'ק אין בשדה התעופה, יבדקו את גילו של הילד. לכן חשוב לציין את גילו המדויק.

  5. ילד מתחת לגיל שנתיים לרוב יטוס בחינם, מכיוון שהוא לא תופס מושב. בחברות מסוימות תדרשו לשלם מיסי נמל, שעלותם כ-20% מעלותו של כרטיס טיסה של מבוגר. המחיר משתנה מחברה לחברה.

  6. הורים רבים מתעקשים בכל זאת לרכוש לתינוק מושב משלו. לפעמים זה משתלם, כי זה מאפשר לכם ליהנות ממרחב כדי לחתל אותו, להניח לצורך שינה, משחק ועוד. רכישת מושב לתינוק משתלמת בעיקר אם מדובר בטיסה ארוכה או בפעוט שיכול לשבת בעצמו. זה גם יכול להשתלם בטיסות לואו קוסט, שמחירן זול במיוחד. כשמדובר בתינוק קטן, שנמצא על הידיים רוב הזמן או בעריסה – חבל להשקיע במושב.

  7. בעת הזמנת כרטיסי הטיסה, תנסו להזמין טיסה לשעות שיתאימו גם לתינוק. זה יכול להיות בשעות הבוקר המוקדמות כאשר הם ערניים ויחסית רגועים. לחלופין זה גם יכול להיות דווקא בלילה, זמן בו התינוק אמור לישון. בלילה קיים סיכוי שבסופו של דבר תצליחו להרדים אותו גם בטיסה.

  8. חברות תעופה רבות מספקות עריסות מיוחדות לתינוקות עד גיל 9 חודשים או עד למשקל 10 ק"ג. מכיוון שהמלאי שלהם יחסית מוגבל, מומלץ להזמין כמה שיותר זמן מראש את העריסה. תוכלו להיעזר בנציג מטעם חברת התעופה. לרוב חברות התעופה יש אתרים בהם ניתן לסמן בעת ההזמנה אם יש צורך בעריסה/מושב לתינוק. חשוב לדעת שבטיסות קצרות בדרך כלל אין עריסות זמינות.

  9. בעת הכרטוס, מומלץ לבקש, במידה וניתן, שהמושב לידכם יישאר פנוי. למרות שזו נשמעת בקשה מוגזמת, תהיו בטוחים שיודו לכם בסוף. רוב הסיכויים שיתחשבו בבקשתכם או לפחות ישתדלו.

  10. מומלץ שתבקשו לשבת במעבר או שתרכשו כרטיס במעבר באתר. כך לא תצטרכו להקים את מי שיושב שם בכל פעם שתצטרכו לקום. סביר להניח שתצטרכו להוציא דברים מהתיק, לגשת לדיילים לבקש מים, לזרוק חיתולים ועוד.

  11. עבור תינוקות שלא נזקקים לכרטיס טיסה, אבל אין באפשרותכם לקחת עבורם עריסה, מומלץ לבדוק אם ניתן להביא את מושב הרכב/סלקל. במידה ותרכשו מושב לידכם, תוכלו לקשור את התינוק בעת ההמראה והנחיתה. בעזרת המושב גם תוכלו להניח אותם מעת לעת ולחלץ עצמות.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות