איך שורדים טיסה עם ילדים?

בכתבה זו תמצאו טיפים יעילים שיעזרו לכם לעבור בשלום טיסה עם ילדים קטנים. כל מה שאתם צריכים אתכם במטוס אם אתם עומדים לטוס עם ילדים

אתם חושבים שילדים קטנים בבית זה לא קל? אז תחכו שתהיו איתם על מטוס. תדמיינו את זה: מקום סגור, קטן, המון אנשים, אין אינטרנט, אין איפה לרוץ, ועוד. טיסה עם ילדים היא עסק לא פשוט. אבל טיסה עם ילדים לא חייבת להיות סיוט אם נערכים כמו שצריך. רכזנו עבורכם טיפים של הורים מנוסים לטיסה מוצלחת עם ילדים קטנים. ליתר דיוק – כל מה שחשוב לקחת איתכם למטוס כדי לשרוד.

מה כדאי לקחת למטוס לטיסה עם ילדים?

  1. עבודת הכנה: במידה והקטנים שלכם כבר בני שלוש ומעלה, אתם יכולים להתחיל לפני הנסיעה להכין אותם. ספרו להם על היעד אליו אתם נוסעים, על המטוס, על הטיסה והכינו אותם לחוויה שמצפה להם. ככל שהם גדולים יותר – כך יוכלו לספוג יותר מידע.

  2. לקראת הטיסה: בתור התחלה, מומלץ לעייף את הילדים לפני הטיסה.

    עדיין בבית – ביום הטיסה, אל תתנו לילדים לישון צהריים. קחו אותם לפארק להשתולל, בקשו מהם לקחת חלק בתהליך אריזת המזוודות, אפילו תנו להם משימות פרידה מהבית. לדוגמה: לסדר את החדר, להוציא את הכלב, לסגור תריסים וחלונות, להשקות את הגינה, ועוד.

    בשדה התעופה – אפשרו להם להחזיק את הדרכונים שלהם (השגיחו שהם לא זורקים אותם לפח). קחו אותם לסיור מתיש עם אמא בדיוטי פרי, קנו להם ספר לטיסה, האכילו אותם בארוחה טובה (נטולת סוכרים) ועוד. עמדו בתור לעלייה למטוס ותתפללו לנס (גם אם אתם לא "מאמינים", אתם זקוקים לכל עזרה…).

  3. בגדים: מטוסים הם מקום מצוין לתפוס בו מחלות, בעיקר צינון. המזגנים תמיד או חלשים או חזקים מדי. לכן מומלץ להלביש את הילדים בשכבות, אותן תוכלו להסיר במידה ויהיה חם ומצד שני תוכלו להלביש אותם במידה ויהיה קר. כמובן שמומלץ להביא גם סט אחד של בגדים להחלפה. טיסה היא לא זמן טוב להלביש אותם בג'ינסים וחליפות מסורבלות להסרה. הלבישו אותם בבגדים קלים להסרה.

  4. משטח החתלה נייד: מכיוון שבמטוס יהיה לכם קשה למצוא מקום נעים ונוח להחתלה, ורוב הסיכויים שזה יקרה בשירותים, מומלץ להביא משטח החתלה נייד.

  5. משחות ותרופות: החזיקו בתיק משככי כאבים וכל תרופה אחרת שהילד נוהג/צריך ליטול. תמיד טוב לקחת משהו נגד כאבים. כדאי גם להכין את הילדים לכך שיסבלו מכאבים בזמן ההמראה והנחיתה. כדי להפחית את כאבי האוזניים הנוצרים בעת המראה ונחיתה, מומלץ להניק או להאכיל את התינוק/ילד בשלב זה. לצורך כך מומלץ גם להצטייד במנשא.

  6. דברים להעברת הזמן בטיסה: לא מומלץ וגם לא תוכלו לקחת עמכם את כל הבית למטוס. אבל מומלץ להביא ספר או שניים, צבעים בקלמר וכמה ניירות. ניתן גם לקחת מחשב נייד שעליו סרטים או סדרות שהילד יאהב לראות במהלך הטיסה.

  7. מזון: אם הקטן שלכם עדיין יונק – הסתדרתם בחיים. כל שעליכם לעשות זה לדאוג לשד בכוננות שליפה. במידה והוא ניזון עדיין מתחליף חלב אם, מומלץ לקחת מחלק מנות ובו לפחות 2-3 ארוחות . קחו מספר ארוחות בהתאם למשך זמן הטיסה ומשך הזמן שתצטרכו לבלות בשדה התעופה. לפעוטות וילדים גדולים יותר ניתן להביא סנדוויצ'ים שהם אוהבים, פירות או ירקות חתוכים. ניתן לקחת גם חטיפים לנשנוש ולרכוש בשדה בקבוק גדול של מים (סתם כדי שלא תצטרכו לצלצל לדיילת בכל מספר דקות). מכיוון שהמטרה שלכם היא להרגיע את הילדים, שוקולדים וחטיפים עתירי סוכרים לא נחשבים לרעיון טוב.

  8. שונות: הביאו עמכם שני מוצצים והקפידו לתת אותם לילדים בהמראה והנחיתה, כדי להפחית את הלחץ באוזניים. הביאו לפחות שני בקבוקים (אחד עם מים ואחד עבור הכנת תחליף החלב). אפשר גם להביא בקבוק אחד, אבל דאגו גם להצטייד במברשת לניקוי בקבוקים. ניתן להביא גם שמיכה קטנה עם ריח של בית, שתשמש אתכם אחר כך גם בטיול. חיתולים חד פעמיים, משחת החתלה וחיתולי טטרא/פלאנל, כדי שתוכלו להניח את הילד במקומות שונים ביתר נוחות.

טיפים מהירים לסיום

  • אם "תפלו" על דיילים נחמדים, אתם יכולים לנסות לבקש מהם לקחת את הקטנים לטיול מרגש לתא הטייס.
  • עברו עם הילדים על חוברת הבטיחות. תקוו שמרוב פחד הם לא יזוזו מהכיסא או ישחררו את חגורות הבטיחות.
  • תנצלו את זמן הטיסה לשיחות משפחתיות.
  • הראו לילדים מבעד לחלון המטוס את הנוף. הסבירו להם מעל איזה מדינות אתם טסים כרגע. אמרו להם איפה ניתן לראות את הבית של סבתא (גם אם אתם לא באמת יודעים).

    גם אם מתחשק לכם לגמוע את כל עגלת האלכוהול של הדיילת ולאבד הכרה – אל תעשו זאת!
    עם קצת מזל, בסוף זה יגמר ואולי אפילו הם ישנו קצת.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות