איך מוציאים דרכון לתינוק?

החלטתם לטוס לחו"ל אבל לתינוק אין דרכון? הגעתם אל המקום הנכון. איך מוציאים דרכון לתינוק? כמה זמן לוקח לקבל אותו? מה צריך להגיש? כל הפרטים

אז הצלחתם למצוא זמן לחופשה בחו"ל ואפילו לפנק את התינוק או התינוקת בהיכרות עם הדיוטי פרי. לפני שאתם אורזים, אל תשכחו שלמרות שהוא קטנטן, גם התינוק שלכם זקוק לדרכון משלו. בעבר היה נהוג לרשום את התינוק בדרכון הוריו, אבל כיום גם לפיצים מגיע פספורט. אז איך מוציאים דרכון לתינוק? כל המידע הכי חשוב בכתבה שלפניכם.

דרכון לתינוק – כל השלבים

  1. בראש ובראשונה צריך לוודא שהתינוק רשום בתעודת הזהות של שני הוריו.

  2. שנית יש לזכור, כי כיום במדינת ישראל מנפיקים אך ורק דרכונים ביומטריים.

  3. על אחד ההורים להגיע עם התינוק ללשכת רשות האוכלוסין וההגירה בעיר מגוריהם. זאת כדי להגיש טופס בקשה. בנוסף עליהם להציג כי שלמו את אגרת הדרכון.

  4. על ההורה להגיע עם תעודת זהות.

  5. במקרה שהוריו של התינוק אינם נשואים או גרושים – על שניהם לתת את הסכמתם להוצאת הדרכון. הורים אינם מחויבים להגיע ביחד, מספיק שהורה אחד יגיע. יחד עם זאת, על ההורה להציג טופס הסכמה לניפוק דרכון לקטין, שעליו חתום גם ההורה השני. במידה ואין הסכמה של שני ההורים תוכלו לקבל את הפרטים בקישור זה.

  6. כדי לא לבזבז שעות עם התינוק בלשכת מנהל האוכלוסין, קיימת אפשרות להסדיר חלק גדול מהתהליך באופן מקוון. נכנסים לאתר השירותים והמידע הממשלתי, ממלאים טופס בקשה להוצאת דרכון לקטין וגם משלמים את האגרה.

  7. כמה עולה להוציא דרכון לתינוק? אז ככה: דרכון לתינוק עולה 90 שקלים בין החודשים נובמבר עד פברואר דרך האינטרנט. בין החודשים מרץ עד אוקטובר התשלום הוא 125 שקלים. במידה ומשלמים בלשכה המחיר הוא 140 שקלים.

  8. לאחר שסיימתם לבצע את התהליך הזה תצטרכו לגשת פיזית, עם התינוק, אל לשכת רשות האוכלוסין וההגירה, כשברשותכם שתי תמונות פספורט של התינוק בגודל 3.5X4.5. על התמונות להיות עדכניות, באיכות גבוהה ועל רקע בהיר. חנויות הצילום ערוכות לצילום תינוקות, אז אל תיבהלו אם המשימה מרגישה לכם בלתי אפשרית.

    חשוב לדעת שהתינוק יצולם בעת הנפקת הדרכון הביומטרי שלו, לכן לא חובה להביא תמונה. מכיוון שמדובר בתינוק ואין לדעת אם ישתף פעולה במקום, כדאי להגיע עם תמונה מראש.

    אל תשכחו להביא עמכם אל הפגישה את טופס הבקשה לדרכון שמילאתם באתר. כמובן שיש להגיע גם עם האישור על כך שבצעתם את תשלום האגרה (זאת במידה ושלמתם דרך האינטרנט, ניתן גם לשלם במקום).

  9. הדרכון הראשון של התינוק יהיה בתוקף למשך 5 שנים בלבד ולא יהיה ניתן להאריכו. לאחר 5 שנים יהיה צורך להוציא דרכון חדש.

  10. הדרכון אמור להגיע אל ביתכם בתוך כ-3 שבועות.

למענה קולי של רשות האוכלוסין וההגירה חייגו: *3450

*במידה ובמשרד הפנים מופיע מידע אחר – המידע המופיע שם הוא המידע המעודכן יותר!
אנו עושים מאמץ לעדכן את הכתבה מעת לעת
. לא תמיד אנו עומדים בקצב השינויים המתרחשים בהנחיות.

לפורטל השירותים והמידע הממשלתי – לחצו כאן

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות