כאב לידה: איך מפחיתים ומרככים אותו?

בזמן לידה נשים חוות כאב לידה עז הנגרם מצירים, תהליך יציאתו של התינוק מהגוף ועוד. קיימות דרכים רבות וטבעיות להקל על הכאב

כאב לידה הוא התחושה שחשה אישה בזמן לידה. מדובר בתחושה שקשה לתאר במילים. את הצירים, ההתכווצויות והתינוק שעושה את דרכו החוצה – עושים את שלהם. אם היא בחרה שלא לקחת אפידורל – מחכה לה חוויה מאוד מרגשת – אבל גם כואבת במיוחד. 

גם אם בחרת בלידה טבעית, עדיין יש דברים שתוכלי לעשות כדי לרכך את כאבי הלידה.

שיכוך כאב לידה בדרך טבעית

מכשיר טנס

בחלק מבתי החולים תוכלי למצוא כיום מכשיר טנס בחדר הלידה. במידה ואין להם – לרוב ניתן להביא עמך מכשיר מהבית. מדובר בפתרון מצוין, שמשתמשים בו בכל העולם. זהו מכשיר המייצר פולסים חשמליים קטנים, המטשטשים את הכאב ומעודדים את הגוף להפריש אנדרופונים, המקלים עליו. זהו מכשיר שהשימוש בו לא חודרני ולא דורש מתן תרופה כלשהי.

כדור פיזיו

קפיצות ותנועות קטנות על גבי כדור פיזיו בעת ישיבה, בשילוב עם נשימות מרגיעות – מקלות על הכאב. פעולות אלה גם מסייעות לתינוק להתמקם כמו שצריך בתעלת הלידה. הכדור משמש נשים גם בעת ההריון וגם לאחר הלידה. הכדור עוזר גם כשמנסים להרגיע את התינוק שסובל מגזים או סתם לא נרדם. 

עיסוי

מסאג' טוב מרגיע כל אחד, גם בעת לידה מדובר בדרך נהדרת להפגת מתחים וכאבים. נשים רבות לא מסוגלות לחוש מגע בעת הלידה, בזמן שהן מתמודדות עם צירים. אבל אחרות מספרות שדווקא עיסוי גב או צוואר סייעו להן מאוד להתמודד עם הכאבים. 

נשימות

אחת הדרכים המוכרות והעתיקות, אותה גם לומדים בקורסי ההכנה ללידה. יש דרכים רבות לנשום נכון לצורך הפגת מתח וכאבים. אבל נשימות ארוכות ואיטיות, בהן שואפים דרך האף ומוציאים אוויר דרך הפה – מאוד עוזרות.

ריח טוב

ריח המנטה, הלבנדר או שמן הדרים – עוזרים מאוד לנשים רבות בעת לידה. גם נרות ריחניים נחשבים לכלי יעיל להרגעה. חשוב לקחת בחשבון, שעבור נשים רבות, אותם ריחות יהפכו למטרד שרק יגביר את תחושת חוסר הנוחות. לכן מומלץ לנסות את זה בבית ולראות אם את אחת מהנשים שמתחברות לכך. 

אווירה רגועה

נכון, לידה מתקשרת לנו לצעקות, כאבים והמולה, אבל גם בעת לידה חשוב מאוד לשמור על אווירה מרגיעה בחדר הלידה. בקשי מהנוכחים לא לצעוק, לא לריב, לא לתת ללחץ שלהם להשפיע עליך. אם יש צורך הוסיפי לאווירה בחדר מוזיקה שמרגיעה אותך, נרות או כל דבר אחר שמרגיע אותך בבית ויכול להרגיע אותך גם בעת הלידה. 

מים

נשים רבות בוחרות ללדת במים, מסיבה פשוטה שהדבר גם נעים ומוכר יותר לתינוק ברגע שהוא יוצא לאוויר העולם וגם מכיוון שמים מרגיעים את הגוף, גורמים לאישה לחוש קלה יותר ורגועה יותר. גם מקלחת טובה או מגבת רטובה יכולות להרגיע, אז שווה לנסות.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות