למה אני לא מצליחה לרדת במשקל?

לא מצליחים לרדת במשקל? אנשים רבים עושים דיאטה - אבל לא יורדים במשקל. לנו יש את הסיבות שאולי פוגעות לכם בדיאטה מבלי ששמתם לב

דיאטה היא עסק מתסכל. זה ממש לא קל לרדת במשקל. לפעמים גם לא משנה לא משנה מה אנחנו עושים עושים אנחנו פשוט לא מצליחים לרדת במשקל. אנשים רבים עושים דיאטה, מתאימים תפריט לדיאטה, לוקחים כדורי הרזיה, עושים ספורט , הכל – אבל לא יורדים במשקל.

לנו יש את הסיבות שכנראה פוגעות לכם בדיאטה ומפריעות לכם לרדת במשקל. נו טוב, לפחות חלק מהן.

אז מי הם המכשולים שמפריעים לכם לרדת במשקל?

1. הציפיות שלכם גבוהות מדי – אחת הסיבות שבגללן אנשים רבים לא יורדים במשקל, היא שהם פשוט מציבים לעצמם רף ציפיות גבוה. לדוגמה נשים שרק ילדו מצפות להראות כמו דוגמניות מיד לאחר הלידה. גברים שסובלים מבעיה בריאותית כזו או אחרת מצפים להשיל ק"ג ולהראות כמו דוגמנים. בני נוער מאמצים דיאטות לא בריאות ולא מאוזנות. גברים ונשים שלא עושים ספורט ולא משנים את התזונה מצפים לראות שינוי.

זכרו, ק"ג לא נעלמים מעצמם ולא יורדים בין לילה. כשם שלקח לכם זמן לצבור אותם – כך ייקח לכם זמן להשיל אותם. צריך סבלנות, לשמור על הבריאות ולהיות הגיוניים.

2. לא שיניתם את התזונה ולא התאמתם אותה – ייתכן שלא התאמתם את תפריט הדיאטה שלכם למבנה הגוף שלכם, לגובה שלכם, לצריכה הקלורית שאתם זקוקים לה. לא כל תפריט דיאטה מתאים לכל אחת ולכל אחד. תפריט דיאטה אידיאלי, הוא כזה שמתאים לכם, ספציפית. הוא צריך להתאים לגיל שלכם, למין, לגובה, למשקל, לבעיות בריאותיות במידה ויש כאלה, ועוד. מה שעבד טוב לאחת לא בהכרח יעבוד טוב עבורך. אל תרעיבי את עצמך, פני אל דיאטנית שתתאים לך תפריט מאוזן ונכון. 

3. את לאחר לידה ולא מניקה – הנקה עוזרת לירידה במשקל אחרי הלידה.  אם בחרת, מכל סיבה שלא להניק זו זכותך המלאה! רק קחי בחשבון, שאולי בגלל זה ייקח לך קצת יותר זמן להשיל את המשקל העודף –  וזה בסדר גמור.

4. משקאות עתירי קלוריות – המשקאות שאתם אוהבים לשתות עלולים לפגוע בדיאטה שלכם. בין אם זה מיץ, קפה או קולה – כולם מכילים כמות נדיבה של קלוריות. אתם אולי שומרים על דיאטה בריאה ונהדרת, אבל שותים כל היום משקאות עתירי סוכר. כשאתם צמאים – העדיפן מים. 

5. פעילות גופנית – רבים מנסים לברוח מספורט, זה באמת לא תענוג גדול – אבל זה עובד. אתם יכולים לרדת במשקל גם ללא פעילות גופנית, אבל היא בהחלט יכולה לתת לכם דחיפה גדולה.

6. מוטיבציה – אולי אין לכם מספיק מוטיבציה להוריד את המשקל. אולי אתם מותשים, עייפים, רעבים, מוטרדים ופשוט למרות שיש לכם מצד אחד חשק לרדת במשקל – פשוט אין לכם כרגע כוח רצון להתמיד. זה קורה, זה בסדר, זה יבוא.  

7. בעיה רפואית – אולי לא חשבתם על זה, אבל אנשים רבים לא מצליחים לרדת במשקל בגלל בעיה רפואית או נטילת תרופות הפוגעות ביכולת שלהם לרדת במשקל. לדוגמה נטילת תרופות לטיפול בדיכאון או תת פעילות של בלוטת התריס – עלולים לפגוע מאוד בקצב הירידה במשקל ואפילו לגרום לכם לעלות במשקל.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות