דגים וילדים: איך משלבים דגים בתפריט ילדים?

איך מגישים דג לתינוק וילד קטן? מדוע חשוב לשלב דגים בתפריט הילדים? מאיזה גיל מותר להציע לילד דגים? ותשובות לשאלות נוספות בנושא דגים וילדים

בעבר נהוג היה להגיש לילדים דגים רק לאחר גיל שנה. כיום נהוג לשלב דגים בתפריט התינוק כבר משלב הטעימות. הסיבה לשילוב הדגים בתפריט רק לאחר גיל שנה, מקורה בחשש מתגובה אלרגית לדגים. כיום כאמור הנחיה זו בוטלה. דגים וילדים הם עסק מורכב בכל הנוגע לתזונה. גם כי הורים רבים חוששים לשלב אותם בתפריט של הקטנים וגם כי הם לא תמיד יודעים איך.

משרד הבריאות ממליץ כיום, לכלל האוכלוסייה, לצרוך דגים ולגוון את סוגי הדגים בתפריט. אין צורך להגביל את תזונת הדגים בקרב הציבור בכלל ובקרב ילדים בפרט.

דגים וילדים: מדוע חשוב לשלב דגים בתפריט תינוקות וילדים?

דגים הינם מקור טוב לחלבון. הם דלים יחסית בשומן רווי ומכילים אומגה 3 ברמות שונות. אותם מרכיבים תלויים כמובן לתזונתם, מקור גידולם וצורת הדיג שלהם. צריכת דגים תורמת לבריאות מבוגרים וילדים.

מחקרים רבים טוענים שחומצת אומגה 3 שמכילים רוב הדגים, משפרת את היכולת הקוגניטיבית של הילד. הדבר לא הוכח באופן חד משמעי אך רוב אנשי המקצוע סבורים כי אכן כך הדבר.

מה הדגים שמומלץ לשלב בתפריט הילד?

הדגים המומלצים ביותר לאכילה הם בורי, פורל, מושט, דניס, סלמון, בקלה והליבוט. אותם דגים עשירים באומגה 3, בחלבון איכותי. הם גם בעלי כמות שמן נמוכה ונחשבים לקלים לעיכול.
דגים שפחות להציע לתינוקות וילדים קטנים הם: דג הנילוס וקרפיו. זאת משום שהם מכילים כמות גדולה של שומן רווי. אותם דגים גם לא מכילים אומגה 3 הנחשבת למומלצת.

איך מגישים דג לתינוק וילד קטן?

הדבר החשוב ביותר הוא כמובן להגיש להם רק דגים נטולי עצמות. חשוב לבצע ניקיון יסודי של הדג ואף לטחון אותו היטב למרקם חלק. לאחר הטחינה ניתן לשלב את הדג עם ירקות, להכין קציצות דג ועוד. בגיל בו הילד לועס ואוכל מאכלים שאינם בעלי מרקם חלק, ניתן להציע פילה דג רך. אפשר לטגן דגים במחבת, לאפות בתנור ועוד. כמובן ששוב – יש להגיש אך ורק דגים נטולי עצמות ולבדוק אותם לעומק בטרם מגישים לילד.

מה עושים אם הילד לא מוכן לאכול דגים?

ראשית זכרו, כמו כל מאכל אחר, גם דגים יש להמשיך ולהציע. חשוב לחשוף את הילד לדגים שונים, במרקמים שונים, עם רטבים שונים. סביר להניח שבסופו של דבר תמצאו דרך לשלב אותם בתפריט הילד. במידה והילד לא מוכן לאכול דגים, כדאי להתייעץ עם רופא הילדים, לגבי מתן תוספת אומגה 3.

חשוב מאוד – תוסף אומגה 3 יש להציע לילד רק לאחר התייעצות עם רופא, הדבר נתון לשיקולו בלבד. לא מומלץ להציע לילדים תוספים וויטמינים כאלו ואחרים ללא התייעצות עם רופא.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות