אמא חוזרת לשגרה: הג'ינס הזה שתמיד רצית מחכה לך

התקופה שאחרי הלידה היא רכבת הרים רגשית ופיזית, מלאה באהבה, אושר וגם אתגרים לא פשוטים. בין הטיפול בתינוקות המתוקים, חוסר השינה וההסתגלות לשגרת חיים חדשה לגמרי, גם הגוף שלך עובר שינויים משמעותיים. השאיפה לחזור למשקל שלפני ההיריון היא טבעית, אבל חשוב לזכור שמדובר במסע אישי ולא בתחרות. המטרה היא לחזור לבריאות מיטבית, להרגיש טוב עם עצמך ועם הגוף שלך, ולתת לעצמך את הזמן והסבלנות להגיע לשם.

זה כבר מזמן לא הג'ינס אלא פשוט התחושה

במהלך ההיריון, הגוף שלך עובר תהליך מדהים כדי לאפשר חיים חדשים. עלייה במשקל היא חלק בלתי נפרד מהתהליך הזה ומספקת לעוברים את כל מה שהם צריכים כדי לגדול ולהתפתח. אבל עלייה גדולה מדי עלולה להוביל לסיכונים בריאותיים כמו סוכרת הריון, לחץ דם גבוה, קשיי נשימה, כאבי גב וסיכון מוגבר לניתוח קיסרי. בנוסף, מחקרים מראים כי עודף משקל לאחר הלידה עלול להקשות על החזרה למשקל תקין בהריונות הבאים ולהגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם, סוכרת מסוג 2 ואפילו סוגים מסוימים של סרטן. חשוב שתדעי שלא מדובר בגזירת גורל. אפשר לחזור למשקל בריא לאחר לידה ראשונה, שניה וגם שלישית. חשוב שיהיה לך את כל המידע המתאים וגם את אנשי המקצוע הנכונים שילוו אותך במידת הצורך אם את בוחרת בכך.

איך חוזרים לג'ינס האהוב אחרי הלידה?

אנחנו יודעים שזה לא רק הג'ינס. זו התחושה הכללית שאת מרגישה כשאת מסתכלת במראה. החזה לא כמו שהיה פעם, הבטן יותר גדולה, סימני המתיחה מראים את האהבה האדירה שיש לך כאמא לתינוקות המתוקים שהבאת לעולם. יחד עם זאת זה גם טבעי שתרצי להרגיש קצת אחרת. הנה כמה אבני דרך חשובים בתהליך החזרה לשגרה שאת אוהבת:

  • אל תהססי לפנות אל אנשי מקצוע – תזונאית או דיאטנית קלינית יכולות לעזור לך לבנות תכנית תזונה המותאמת לצרכים שלך, להעדפות שלך ולמצבך הבריאותי. אל תצפי לרדת את כל המשקל בבת אחת. התמקדי בהפחתה הדרגתית ובריאה של חצי קילו עד קילו בשבוע.
  • תחגגי כל צעד חיובי – כל ירידה במשקל, ולו הקטנה ביותר, היא הישג שראוי לחגוג. זה יעזור לך לשמור על מוטיבציה ולהמשיך בדרך.
  • הקפידי על ארוחות מסודרות – אל תדלגי על ארוחות, במיוחד לא על ארוחת הבוקר. אכילה סדירה עוזרת לשמור על רמות אנרגיה יציבות ומפחיתה את הסיכוי לאכילת יתר.
  • הימנעי ממזונות מעובדים ומסוכרים – העדיפי מזונות טבעיים ומלאים, כמו ירקות ופירות טריים, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים.
  • שתי הרבה מים – מים הם חיוניים לתפקוד תקין של הגוף, עוזרים לשמור על תחושת שובע ומפחיתים את הסיכון להתייבשות.

אם החלטת לשלב גם פעילות גופנית מאד מומלץ שלא תעשי זאת לבד. אם לא מדובר על הליכה שאפשר לעשות לבד אלא על פעילות גופנית יותר מאסיבית כדאי שתהיי מלווה באנשי מקצוע על מנת למנוע פציעות. עשי זאת נכון ותוכלי לגלות עולם חדש שלא מתמקד רק בנראות, אלא גם בתחושה הטובה המנטלית לאחר פעילות גופנית.

את לא לבד

החזרה לגזרה אחרי הלידה היא מסע מאתגר, אבל בהחלט אפשרי. בעזרת תזונה נכונה, פעילות גופנית, שינה מספקת, תמיכה חברתית, סבלנות, התמדה והרבה אהבה עצמית, תוכלי לחזור לעצמך ולהרגיש במיטבך. מדובר בתהליך אישי וייחודי, הקשיבי לגוף שלך והתייעצי עם אנשי מקצוע לתמיכה והכוונה והכי חשוב, זכרי שאת עטופה באהבה מקרובי משפחתך, בני זוגך וחברייך והדבר החשוב מכל הוא, את אמא. ויש לך את התואר הנכסף בעולם כולו.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות