איך מכינים כריכים בריאים לילדים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

כריכים הם דבר נהדר, הם קלים להכנה, טעימים ויכולים גם להיות מאוד בריאים. כריכים מהווים פתרון נהדר למזון שניתן לקחת אתכם לטיול עם הילד אחה"צ, לתת אותם כארוחת ביניים מזינה, כארוחה מהירה כאשר אין לכם זמן לבשל. כמובן שבשנת הלימודים חלקכם גם נאלצים לשלוח עם הילדים כריכים שכאלה לגן או לבית הספר. רכזנו עבורכם מספר טיפים להכנת כריכים בריאים לילדים, שללא יספק ישמשו אתכם לאורך כל השנה.

 איזה לחם הכי בריא?

כיום ניתן בקלות ללכת לאיבוד בין כל מבחר הלחמים שניתן למצוא ברשתות ובמאפיות. אבל לא כולם בריאים ומזינים.

הלחם האידיאלי להכנת כריך לילדים הוא לחם מקמח מלא, שגם עשיר בסיבים תזונתיים. לחם זה מהווה גם פחמימה בריאה וטובה. רק חשוב כמובן לזכור, שבמקרה של ילדים קטנים, לא מומלץ לרכוש לחם שמגיע עם כל מיני שקדים, גרעינים וכו, שעלולים לסכן את הילד.

הורים רבים מכינים לילדיהם רק סנדוויצ'ים מלחם לבן, מתוך מחשבה שהוא טעים יותר. אבל זכרו שמה שתקנו בסופר ומה שתגישו לילד – זה מה שהוא יאכל בסופו של דבר.

גם אם הייתם רגילים, מאז ומתמיד, להכין כריכים מלחם לבן, תמיד כדאי לשלב גם לחם מקמח מלא, לאט לאט, בכדי להרגיל את הילד לשינוי ולטעם החדש. כאשר ילד רעב הוא ממש כמונו, הוא יאכל הכל, פשוט צריך להרגיל אותו, לתת לזמן לעשות את שלו ולסייע לילד להסתגל.

אם תחשבו על זה, כך זה בדיוק גם עם ילדים סרבני ירקות, פירות, גבינות וכו. בסופו של דבר הכל עניין של התמדה שלנו, של להמשיך להציע, לגוון, לשלב ולסייע לילד ללמוד לאהוב את המאכל החדש.

חשוב לדעת – יש ילדים שגם לחם מקמח מלא לא מומלץ עבורם. הם צריכים לאכול לדוגמה לחם מקמח שקדים, ללא גלוטן ועוד. חשוב מאוד להתאים את סוג הלחם לילד. להתייעץ עם רופא או תזונאית אם רוצים לבחור את סוג הלחם הבריא באמת עבורכם.

כריכים בריאים לילדים – מה מורחים?

 מכיוון שהלחם מספק את הפחמימה, המילוי צריך להוות השלמה של חלבון וירקות. תוכלו למרוח בכריכים מגוון דברים:

 הודו ועוף – שאריות חתוכות וקצוצות.

ביצים – ביצים קשות, חביתה רגילה, חביתת ירק, עין הפוכה ומקושקשת.

גבינות רכות וקשות – צהובה, מוצרלה, לבנה, קוטג', מוצרלה, שמנת ועוד. זכרו, פעוטות וילדים בכלל לא אמורים להיות בדיאטה (להוציא מקרים חריגים). לכן אין סיבה להגיש להם גבינות דלות בשומן ובערכים תזונתיים.

טונה – טונה מקופסה, קציצות טונה, טונה מעורבבת עם ירקות ועוד.

וכמובן לסיום ירקות – עגבניות, מלפפונים, חסה, פלפלים, זיתים, תירס, אבוקדו ועוד.

אופציות למריחה: טחינה גולמית היא נהדרת, היא משתלבת נהדר עם מתוק וגם עם מלוח כטחינה ביתית. היא עשירה בברזל ומהווה השלמה נהדרת לסנדוויץ' המושלם.

אופציות נוספות הן: חמאה (שעדיפה על מרגרינה). גם מיונז אורגני, קטשופ אורגני, חומוס שתכינו בעצמכם בבית ועוד.

ומה אם רוצים להכין כריכים בריאים ומתוקים?

כריך מתוק הוא פתרון נהדר לילדים שאוהבים מתוק ונוהגים לזלול הרבה ממתקים, עוגות ושטויות.

אם הילד רוצה שוקולד, תמיד עדיף שיאכל שוקולד בכריך מלחם בריא, שישביע אותו יותר ולא יגרום לא לנשנש קובייה ועוד קובייה, ופל ועוד ופל. כאשר אתם מורחים את השוקולד כמובן זכרו שזה בשליטתכם, אין צורך לרוקן חצי קופסה, מספיק למרוח שכבה דקה.

מאכל שילדים רבים אוהבים הוא כריך שוקולד עם גבינה, כן, כן, מה ששמעתם. מרחו שכבה דקה של שוקולד ועליה שכבה של גבינה רכה כמו גבינה לבנה או קוטג'. כך הילד יקבל גם קצת סידן על הדרך.

פתרונות מתוקים נוספים הם: כריך עם חמאה ודבש, ריבות ללא תוספת סוכר, חלבה, סילאן, חמאת בוטנים עם דבש וטחינה גולמית.

כללי בטיחות

  • חשוב להכין סנדוויץ' שיהיה לילד קל ונוח לאחוז בו.
  • חשוב לא להכין סנדוויצ'ים עבים מדי שיהיה לילד קשה לאכול.
  • אצל פעוטות ותינוקות יש לחתוך את הקשה של הלחם.
  • חשוב לשים לב בעת הרכבת הכריך שהוא לא עלול להתפרק ברגע שהילד יאחוז בו.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות