5 טיפים מנצחים להרזיה בריאה

מדוע דיאטות מהירות לא עובדות? ומה הופך הרזייה בריאה למתכון מנצח לדיאטה טובה ומוצלחת? לפניכם טיפים שיעזרו לכם לרדת במשקל בדרך הנכונה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

איזו שיטת הרזיה בריאה הכי טובה בעולם?

העולם הולך ומשמין. במיוחד אנשי העולם המערבי – שם השפע והזמינות של המזון היא גבוהה במיוחד. מעטים האנשים בעולם שלא עשו דיאטה כלשהי במהלך חייהם. רוב הדיאטות מצליחות. אולם 90% מאלו שעושים אותן מחזירים את המשקל הקודם ואף מוסיפים קילוגרמים. סביב דיאטות קמו תעשיות שלמות ומקצועות רבים עוסקים כיום בהיבטי בריאות, הקשורים לתזונה, הרזיה בריאה ומשקל.

אז מה הדיאטה הכי טובה בעולם?

שיטת ההרזיה היעילה ביותר, היא זאת שעושה את העבודה עבורך. הרזיה נכונה, אמיתית ובריאה – היא זו המשיגה עבורך 3 מטרות:

  1. משקל בריא
  2. תזונה מאוזנת ובריאה
  3. שמירה על המשקל התקין לאורך שנים

כל דיאטה מהירה, המצליחה לסלק מהגוף קילוגרמים במהירות, ללא יכולת לשמור על המשקל – גרועה ועדיף שלא הייתם מבצעים אותה מלכתחילה. מדוע? הסבר בהמשך, לצד פירוט על מנגנוני רעב ושובע. כל דיאטה הפוגעת באיזון הבריאותי שלך – אסור לבצעה. לפעמים עדיפים כמה קילוגרמים מיותרים, מפגיעה בבריאות. הכוונה היא בעיקר לדיאטות כאסח, חסרות איזון תזונתי, היוצרות מצבים של חסרים משמעותיים של מינרלים, ויטמינים, חומצות שומן ועוד.

מה הקשיים הכי נפוצים בכל דיאטה?

ישנם אינספור מחקרים העוסקים בסיבות מדוע דיאטות לא מצליחות. כיום מקובלת ההבנה כי המרכיבים המרכזיים המהווים בעיתיות הם בעיקר אלו הקשורים לאכילה רגשית. עם דגש על המבנה שלנו וכן ההבנה כיצד פועלים מנגנוני הרעב והשובע. בכל תהליך הרזיה מוצלח תמיד מצליחים לענות ולפתור אחד מהנושאים האלו:

אכילה רגשית

כשאנו במתח, הנטייה היא לאכול, על מנת להתנחם ולפצות על התחושה הלא נעימה הכרוכה במצבי סטרס. זה בסדר וזה טבעי. הבעיה כאשר האכילה הזו יוצאת משליטה, הופכת להרגל. זה מצב המהווה מחסום רציני ביכולת שלנו לווסת את המשקל. מה עושים? עובדים על הצד הפיזיולוגי של הצורך – עובדים על שינויים במנגנוני הרעב והשובע.. ואז זה בסדר לאכול כשנמצאים במתח – אם רק אוכלים את הדברים הנכונים.

חשיבותם של מנגנוני רעב ושובע בהרזיה בריאה?

הגוף שלנו חכם, אבל צריך לדעת לכוון אותו, על מנת שהוא יפעל כמו שצריך. אנחנו רעבים כי המוח מקבל אותות של חוסר. אנחנו שבעים גם כשהמוח מקבל אותו שדי מספיק לאכול. אבל זה שונה לחלוטין עם סוגי מזון שונים..

כשאנו צורכים מזון בעל הרכב פחמימות מסוג פרוקטוז או סוכרוז ללא סיבים תזונתיים – מה שנוהגים לכנות "פחמימה ריקה" או "סוכר נקי" אותו השובע מאחרים מאוד להגיע אל המוח. כך יוצא שרק אחרי אכילת כמות גבוהה בהרבה ממה שאנו זקוקים לה – הגוף משדר למוח – שמספיק. זו הסיבה שאנו משמינים –צורכים יותר ממה שאנו מוציאים.

טעות לחשוב על קלוריה המגיעה מאכילה של שוקולד שוות ערך לקלוריה המגיעה מאכילה של אגוז. כשאוכלים שוקולד (לצורך העניין כל מזון עשיר בפחמימות ללא סיבים) נקבל אותות של שובע לאחר אכילת כמויות גדולות בהרבה ממה שאנו זקוקים להן. ואילו כשאנחנו אוכלים אגוזים – אותו שובע יגיעו למוח בזמן מתאים ואחרי אכילה מספקת של אגוזים. כך זה עם כל סוג מזון המכיל סיבים, מזון מלא.

אבל רוצים גם ליהנות מהאוכל

אמת, הרצון הוא לאכול וליהנות מהחיים, אי אפשר להיצמד לתפריטים נוקשים והימנעות מסוגי מזון מנחמים וטעימים. כאן נכנסים לתמונה צמחי המרפא. שלצד תפריט תזונה מאוזן ומושכל, מסייעם לנו להגיע לתחושת שובע מהירה יותר. בעיקר סוגי הצמחים המוכרים ביכולתם הגליקמית – היינו לסייע באיזון משק הסוכר בגוף.

אז תכלס, הנה 5 טיפים מנצחים להרזיה בריאה

  1. סיבים תזונתיים
    גורמים לתחושת שובע מהירה יותר, עוזרים לווסת את משק הסוכר בדם ובכך לשפר את תהליכי חילוף החומרים. זאת לטובת הוצאת אנרגיה משופרת יותר.

  2. צמחי מרפא גליקמיים
    תורמים לסיוע באיזון משק הסוכר ובכך שיפור מנגנוני רעב ושובע לאורך זמן. הם מסייעים בשיפור תהליכי פירוק וספיגה ובכך עוזרים גם למטבוליזם. צמחי מרפא כמו המוצר המוכר פיטלס המכיל גם הוא: גרסינייה, אצת לימנרייה, ג'ימנמה – מוכרים ביכולת הגליקמית שלהם ובתרומתם לתהליכי חילוף חומרים.

  3. מים
    צריכת מים מושכלת ביחס לכמות המים במזון, עשויה לסייע לתהליכי עיכול טובים יותר ולהגביר את תחושת השובע. אמנם אין ממצאים חד משמעיים האם לשתות מים עם האוכל, לפני או אחרי – הרי שכמות צריכת הנוזלים צריכה להיות ביחס טוב לנוזלים הנמצאים במזון עצמו.

  4. לעיסה מרובה
    לעיסה ארוכה ומרובה תורמת לתהליכי עיכול טובים יותר ולתחושת שובע מהירה יותר. המטרה היא לאכול לאט ולשבוע מהר. לעיסה ממושכת גם גורמת לרוק מרובה יותר לעבור עם המון לקיבה. ברוק שלנו יש אנזימי עיכול המסייעים לפירוק טוב ובריא יותר של המזון.

  5. שומנים בריאים
    אחד המיתוסים השגויים ביותר בכל תהליך הרזייה בריא הוא שצריך להימנע משומנים –להיפך. חומצות שומן בריאות כמו אלו הנמצאות באגוזים, אבוקדו, שקדים וכו' –נמצאו כבעלות יכולת לסייע בהרזיה ולא למנוע אותה. חשוב לצרוך חומצות שומן ממקור בריא בכל הרזייה.

סיכום

תכנון נכון של הרזייה בריאה המשלב התייחסות לוויסות מנגנוני רעב ושובע, סיוע בתהליכי חילוף חומרים יעילים יותר נמצא יעיל וטוב יותר בכל תהליך הרזייה. צמחי מרפא מסייעים לתהליכים אלו על ידי תמיכה בפעילות גליקמית – מאזנת רמות סוכר ובכך סיוע באיזון מנגנוני רעב ושובע.

מעוניינים בפרטים נוספים עבור המוצר/השירות עליהם נכתב במאמר זה? השאירו למטה פרטים ונעביר אותם לבעל המוצר/שירות